Sökning: "strategisk management process"

Visar resultat 1 - 5 av 150 uppsatser innehållade orden strategisk management process.

  1. 1. En stiftelses dilemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Bengtsson; Filip Höök; [2024]
    Nyckelord :Korsdrag; intressenter; förväntningar; strategi; stiftelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: En Stiftelses Dilemma: En kvalitativ studie om en stiftelses balansgång mellan förväntningar och verksamhet under Covid-19 pandemin Seminariedatum: 11 januari 2024 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Axel Bengtsson och Filip Höök Handledare: Stefan Sveningsson Fem nyckelord: Korsdrag, intressenter, förväntningar, strategi, stiftelse Forskningsfråga: Hur vidhåller man som organisation strategisk konsistens när omgivningen ställer nya krav på verksamheten? Syfte: Studien ämnar att bidra till förståelse för hur strategiska beslut påverkas av förväntningar från intressenter genom att undersöka ett bostadsbolags hantering av förväntningar som uppkom under Covid-19 pandemin i relation till företagets verksamhet. Metod: Genom en kvalitativ intervjustudie har empiri från fyra anställda på det undersökta bostadsbolaget samlats in. LÄS MER

  2. 2. The Authenticity Imperative - Towards Building Long-Term Relationships with Social Media Influencers in the Digital Age

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alexandra Nuria Kunert; [2023]
    Nyckelord :social media influencer; influencer relations; authenticity; relationship management; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Capturing how organizations build and maintain long-term and mutual beneficial relationships with influencers is an urgent quest by both, communication practitioners and scholars. In the ever-evolving context of digitalization, navigating influencer communication remains to be a major challenge, as the concept of an authentic partnership is constantly adapting in the fast-paced social media realm. LÄS MER

  3. 3. Co-operatives in times of crisis : crisis management for co-operatives in the agricultural sector

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Johan Furustam; Linn Uslu; [2023]
    Nyckelord :Co-operatives; Crisis; Agriculture; Decision making;

    Sammanfattning : In recent times Sweden has faced several crises beginning with the drought in 2018, Covid-19 during 2019-2022, and finally the war in Ukraine. All these three crises have and will affect the Swedish agricultural sector in different ways. LÄS MER

  4. 4. Metodik för framtagning av viktiga KPI:er för transparens i produktionen

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Amir Nazari; Gary Hemmingsson; [2023]
    Nyckelord :KPI; Daily management; digital dashboards; analogue dashboards; improvement work; lean; visuality; KPI; Daglig styrning; Digitala tavlor; analoga tavlor; förbättringsarbete; Lean; visualitet;

    Sammanfattning : Digitalisering har lett till att kunder fått ökade möjligheter att välja mellan produkter från olika leverantörer. Inte minst inom tillverkande industrier har man sett en skiftning från massproduktion till alltmer kundstyrd produktion, där utbudet av varor är större och kunden nästan helt ligger i fokus vid produktion av varor. LÄS MER

  5. 5. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Matilda Schill; Ebba Flykt; [2023]
    Nyckelord :sustainability; FMCG products; customer values; behaviors; marketing; hållbarhet; “FMCG”-produkter; kundvärderingar; beteenden; marknadsföring;

    Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER