Sökning: "strategisk marknadsföring lund"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden strategisk marknadsföring lund.
1. En PRessad Framtida Relation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar att skapa en förståelse för den komplexa relationen mellan journalister och PR-praktiker, genom att undersöka hur journaliststudenter i Skåne uppfattar sina roller som framtida journalister, deras syn på PR, samt journalisti-kens relation till PR. Studien undersöker även vilken roll utbildningen har i skap-andet av journaliststudenternas syn på PR. LÄS MER
2. Hur ett varumärke uppfattas efter ett utländskt uppköp
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Ett företag som varit svenskt under en längre tid och profilerat sig som svenskt kan komma att möta motstånd när företaget inte längre ägs av svenskar. Denna studie ämnar analysera hur företag uppfattas av sin givna svenska målgrupp efter ett utländskt uppköp. LÄS MER
3. Det enda som ska spräckas är myten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Vi har undersökt ifall myten om mödomshinnan lever kvar bland ungdomar. Efter att ha gjort en enkätundersökning bland gymnasieelever kan vi konstatera att den gör det. Syftet har varit att undersöka hur man kan förändra ungdomars föreställningar med hjälp av kommunikation. LÄS MER
4. Kommersiell och strategisk syn på mjukvaruuppdateringar av inbyggda system inom fordonsindustrin
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Kommersiell och strategisk syn på mjukvaruuppdateringar av inbyggda system inom fordonsindustrin Författare: Petter Johansson och Mathias Larsson, Technology Management Handledare: Charlotta Johnsson, Universitetslektor, Institutionen för reglerteknik, Lunds Tekniska Högskola, Lunds Universitet Claes Svensson, Professor, Företagsekonomiska Institutionen, Ekonomihögskolan i Lund, Lunds Universitet Magnus Wallenstrand, Assignment Manager, Product Engineering, Scania CV AB Samuel Wickström, Head of Diagnostic Communications, Diagnostic Communication, Scania CV AB Problemställning: Hur bör företag inom fordonsindustrin använda sig av mjukvaruuppdateringar för att öka sin konkurrenskraft, tillfredställa kundernas behov och utöka sin produktportfölj på eftermarknaden? Finns det olika typer av mjukvaruuppdateringar och bör dessa i så fall hanteras på olika sätt? Syfte: Syftet med examensarbetet är tredelat. • Att skapa en modell för att analysera hur företag inom fordonsindustrin kan använda sig av utvecklad mjukvara för att uppdatera fordon på eftermarknaden. LÄS MER
5. Så kan David besegra Goliat – En studie av fyra små detaljhandlares marknadsföring
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Att undersöka vad framgångsrika mikroföretag inom detaljhandeln faktiskt gör inom området marknadsföring för att hålla sig vitala och konkurrenskraftiga på marknaden. Om möjligt även ge vissa generella rekommendationer till små fristående detaljhandlare baserat på vad vi hittar. Metod: Induktiv metod. LÄS MER