Sökning: "strategisk politisk kommunikation"
Visar resultat 16 - 20 av 47 uppsatser innehållade orden strategisk politisk kommunikation.
16. Knack knack. Vem där? Populism! - visuell analys på valfilmer från Sverigedemokraterna och Vänsterparitet inför valet 2018
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Political parties use different strategies to get the voters to vote for them. The technological development has meant that the use of election movies no longer is something only used in The United States but also something used in Sweden. LÄS MER
17. "Att tjafsa med sossarna brukar få några röster att trilla in liksom" : Professionalisering av Liberalernas valkampanj i Södertälje kommun 2018
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen undersöker professionaliseringen i Liberalerna i Södertäljes valkampanj inför valet 2018. Syftet med undersökningen är att beskriva och analysera den strategiska kommunikationen i valkampanjen. LÄS MER
18. Vad publicerar en partiledare på Instagram?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : What does a political party leader post on Instagram? A qualitative study of political personalization on Instagram The purpose of this study was to explore the phenomena Personalization in relation to Strategic Political Communication and Social Media. Through an analysis of four Swedish political party leaders usage of the social media platform Instagram, this study aimed to find potential patterns of Political Personalization within a Swedish context. LÄS MER
19. Make EU Lagom Again: En kvalitativ studie över populism som ett kommunikativt fenomen i en svensk valrörelse
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This is a qualitative study on the strategic communication that Kristdemokraterna use in their campaign for the European parliament 2019, Make EU Lagom Again from a perspective on populism as a political communication style. This in order to expand the knowledge on how populism as a communicative phenomenon can be understood in the context of Swedish politics. LÄS MER
20. Hur man tar sig igenom ett heartbreak och andra viktiga politiska frågor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Sociala medier har blivit en allt viktigare kanal för politiska partier att nå ut med politiska budskap på. Samtidigt tar partiledarna en allt större plats i politiken och blir centralare för partiers valresultat. Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur partiledare personifieras på sociala medier genom en visuell retorisk analys. LÄS MER