Sökning: "strategisk politisk kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade orden strategisk politisk kommunikation.
21. Personliga politiker eller professionella privatpersoner?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar att undersöka hur svenska partiledare använder sin Instagram-plattform för självrepresentativa ändamål. Här illustreras hur partiledare kombinerar personliga och professionella taktiker för att skapa bilden av en komplett ledare. LÄS MER
22. Politik på Instagram - På lika villkor : En kvantitativ innehållsanalys av partiledares kommunikation via Instagram
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Dagens fragmenterade medielandskap har skapat nya förutsättningar för den strategiska politiska kommunikationen där väljarrörligheten ökat och kampen om väljarna är större än någonsin. Sociala medier har öppnat upp för politiker att skapa och bibehålla långvariga och ömsesidiga relationer med väljarna och numera är socialakanaler en självklarhet för den svenska politiken. LÄS MER
23. Politisk influencing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to examine the new and unexplored phenomenon political influencing from a recipient perspective. The phenomenon of Swedish party leaders being visible in influencers’ channels has increased and become more common, especially before the Swedish parliamentary elections in 2018. LÄS MER
24. ”Moderat men inte måttlig. Enligt vänstern är jag en av Apokalypsens ryttare” - En kvalitativ studie om populistisk kommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Under de senaste åren har en ökning skett av populistisk kommunikation, vilket kan ses som en konsekvens av den övergripande medialiseringen av samhället och politiken. Tidigare forskning har främst fokuserat på populismens ideologiska positionering och den politiska eller populistiska aktören i sig och inte på populism som kommunikationsstrategi. LÄS MER
25. Lögnens retorik - en studie om dragningskraften i Fake News
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Fake News has over the last couple of years become a very discussed issue in the political sphere. Well established newspapers and politicians have in an increased rate been attacked, questioned and accused of spreading false and misleading in-formation to the public. LÄS MER