Sökning: "strategisk positionering"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden strategisk positionering.

  1. 1. Evaluation of the Industrial Feasibility of Hydrogen Production with Small Modular Reactors : With insights from a case study in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elias Ljunggren; [2023]
    Nyckelord :Small Modular Reactors; SMR; Hydrogen; Levelized Cost of Hydrogen; Hydrogen Purchase Agreement; Små Modulära Reaktorer; SMR; Vätgas; Utjämnad Kostnad för Vätgas; Vätgasköpavtal;

    Sammanfattning : This report conducts an in-depth examination of the potential for Small Modular Reactor (SMR)-based hydrogen production in Sweden's emerging nuclear market. Aligned with Sweden's ambitious targets of achieving carbon dioxide neutrality by 2045 and transitioning its steel and industry sectors to fossil-free production by 2035, the report explores the unique value proposition that a focal company can offer. LÄS MER

  2. 2. "Shit, jag har levt under en sten!" : En kvalitativ studie om fem musiklärares genusmedvetna strategier i musikklassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Madeleine Brink; Sonia Koleśnik Lindgren; [2023]
    Nyckelord :genusfrämjande pedagogik; musikpedagogik; genuspedagogik; normkritik; strategier; queerteori;

    Sammanfattning : Musikutövande kan ofta kopplas till könsstereotypiska roller i val av instrument och positionering. Uppdelningar och olikheter syns mellan eleverna på musiklektionerna i klassrummet, där eleverna har en tendens att ta olika mycket plats samt väljer olika instrument beroende på vilket kön de tillskrivit sig. LÄS MER

  3. 3. Integrerad marknadskommunikation: Vad är det? : En kvalitativ studie om hur företag använder integrerad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oscar Hjorth; Berfin Gulec; [2022]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; strategisk positionering; promotionmix; marknadsmix; IMC social media; social media marketing;

    Sammanfattning : Title: Integrated marketing communication Level: C-essay at Linnaeus University for a bachelor's degree in business administration Authors: Berfin Gulec & Oscar Hjorth Language: Swedish Number of pages: 82 Supervisor: Michaela Sandell Examiner: Eric Rosell Date: SP Research question: How is integrated marketing communication (IMC) used in the companies studied? Aim: The aim of our research is to see how companies use integrated marketing communication today to then create an understanding of the IMC model. Theories: The theory consists of the IMC model which has nine different parts. LÄS MER

  4. 4. Ingen fara på taket! Eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Daniel Carleson; Vilmer Liljenberg; [2022]
    Nyckelord :crisis communication; trust; situational crisis communication theory; framing; discourse of renewal; listed company; CEO letter; annual report; covid-19; pandemic; Scandic Hotels; hotel industry; crisis phases; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to contribute a nuanced picture of the complex phenomenon of crisis communication during covid-19. It is performed by examining CEO letters published by an organization in their annual report during different stages of a crisis. LÄS MER

  5. 5. Tillväxt eller lönsamhet? : - En studie om strategisk positionering på e-handelsmarknaden inom detaljhandelsbranschen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Amilia Falk; Julia Backe; [2020]
    Nyckelord :Lönsamhet; tillväxt; nyckeltal; e-handel;

    Sammanfattning : As a result of the digitalisation and thereby new ways of living, the retail industry has changed fundamentally. Furthermore, the e-commerce market is experiencing rapid growth and a shift from physical traditional commerce, to e-commerce. LÄS MER