Sökning: "strategisk sponsring"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden strategisk sponsring.
1. Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför : En kvalitativ studie av kommunala, kommersiella och ideella aktörers sätt att kommunicera via en idrottsarena.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : På grund av att dagens samhälle kantas av ett informationsöverflöd måste organisationer hitta andra vägar för att träffa rätt med sin kommunikation. Tidigare kommunicerades varumärkens budskap ut via traditionella medier men nya trender har medfört nya kommunikationsmetoder som sponsring via idrottsarenor med olika kommunikativa målsättningar. LÄS MER
2. Strategisk anarki : en utredning av WeActivists strategiska funktion inom WeSC
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : ABSTRACT Title: Strategic Anarchy – a study on WeActivists' communicative function inside WeSC. Number of pages: 69 Authors: Frida Leijonborg, Nils Lindström Tutor: Jessica Gustafsson Course: Media and communication studies C Period: Second term 2013 University: Division of Media and Communication, department of information science, Uppsala University Purpose: Our aim with this paper is to examine the communicative role WeActivists play in WeSC's external communication, and also to investigate what it means to be part of the activist concept as individuals. LÄS MER
3. Sponsring : baserat på fakta eller intuition?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Det här är en kandidat uppsats i företagsekonomi med inriktning marknadsföring som är gjord på Handels- och IT Högskolan I Borås. Inriktningen på uppsatsen är sponsring och vi har valt att fokusera studien på hur företag använder sig av strategisk sponsring. LÄS MER
4. Samarbeten mellan kultur och näringsliv : interaktion bortom sponsringsbegreppet
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Samtida diskursiva skeenden som en ekonomisering av det kulturella fältet och en estetisering av det ekonomiska fältet kan förklara att nya samarbetsformer mellan kultur och näringsliv möjliggjorts. Samarbetena har dock ännu inte konceptualiserats. LÄS MER