Sökning: "strategiska samarbeten"
Visar resultat 6 - 10 av 55 uppsatser innehållade orden strategiska samarbeten.
6. Förändrade säkerhetshot ger förändrad syn på militärt maktmedel
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Forskningsproblemet utgår ifrån hur svenska försvars- och säkerhetshot förändrats och militära maktmedlets tilltänkta användning med grund i försvarsbeslut 2020 i relation till de tre föregående försvarsbesluten. Genom att jämföra dessa framkommer förändring av uppfattade hot i Sveriges försvars- och säkerhetspolitiska kontext avseende exempelvis aktörer, tidsperspektiv, rumsperspektiv eller geografiska områden. LÄS MER
7. Finansiell innovation och den traditionella banken : En kvalitativ studie om bankers strategiska allianser med fintech-bolag
Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har lett till förändrade förutsättningar för finansmarknaden och finansiella tjänster som Swish och Bank-ID är idag väletablerade och används av miljontals svenskar. I takt med utökad innovation har fintech-bolagen vuxit fram, vilka sträcker sig från mindre start-ups till framgångsrika aktörer som Klarna. LÄS MER
8. Från defensivt neutralitetsförsvar till offensivt solidaritetsförsvar : den svenska strategiska kulturens påverkan på militär doktrin
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Sedan det kalla krigets slut har Sverige förändrat sitt strategiska agerande till att i högre grad omfatta säkerhetspolitiska och militära samarbeten. Dessutom har Försvarsmakten bytt militärstrategiskt fokus från en utpräglat defensiv tyngdpunkt till att eftersträva ett mer offensivt agerande i samarbete med andra nationers militära styrkor. LÄS MER
9. Influencermarknadsföringens processer : En studie om influencermarknaden ur ett aktörsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Användningen av influencers på sociala medier har kommit att bli en populär strategi imarknadsföringssyfte bland företag i många olika branscher. Företagens användande avkända personer i marknadsföringssyfte är ett sedan länge tilltaget begrepp, men under det senaste decenniet syns influencermarknadsföring tillträda som ett alternativ till traditionell celebrity endorsement och är en stor del av den digitala marknadsföringen som görs idag. LÄS MER
10. Exploring Strategies for Early-stage Startups in Cooperating with Large Organization through Corporate Accelerators
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Startups need various resources to survive and scale, while large corporations have vast resources but search for innovations and take startups as a valuable source (Wymer and Regan, 2005). Corporate accelerators are an emerging trendy phenomenon that large organizations are adopting to collaborate with startups. LÄS MER