Sökning: "strategiska val marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden strategiska val marknadsföring.
1. Influencer marketing : strategiska val ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Influencer marketing är en av de snabbast växande delarna i reklambranschen, och med hjälp av influencer marketing har varumärkena möjlighet att skapa en nära relation med sina konsumenter på Instagram. Idag använder många företag sig av influencers med ett stort antal följare för att marknadsföringen skall vara så effektiv som möjlig. LÄS MER
2. Sociala medier : ett nytt marknadsföringsverktyg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sociala medier är en av de snabbast växande marknadsföringsplattformerna i världen och öppnar upp för den globala marknaden. Företag kan använda det som ett alternativ eller som ett komplement till traditionell marknadsföring, då det erbjuder både kostnadsfördelar och snabb spridning av information. LÄS MER
3. Hur gör småföretagen? : HVB-hem för ensamkommande barn
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : HVB-hem för ensamkommande barn erbjuder boende och vård för barn och ungdomar som kommer till Sverige utan vårdnadshavare. Det är ett område som upplever en snabb tillväxt på grund av det ökande antal ensamkommande barn. Kommuner är köpare av HVB-platser och inköp av dessa görs vanligtvis genom offentliga upphandlingar. LÄS MER
4. Från produkt till tjänst : Musik och digital marknadsföring
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Musikindustrins tillväxt under det senaste decenniet har varit starkt influerat av digitaliseringen över internet. Nedladdningen av musik, övergången från en konkret produkt till en immateriell tjänst och ständigt förändrade beteendemönster hos musikanvändare i den digitala miljön har resulterat i en hel del problematik för leverantörer och distributörer samt föranlett stora ekonomiska förluster. LÄS MER
5. Strategier för differentiering i marknadsföring på den svenska elmarknaden : En kvalitativ studie om hur små elhandelsbolag arbetar strategiskt för att skapa konkurrensfördelar
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Den 1 januari 1996 avreglerades den svenska elmarknaden och konkurrens infördes vid handeln med el. Målet med avregleringen var att genom ökad konkurrens nå ett mer rationellt utnyttjande av resurserna och att tillförsäkra kunderna flexibla leveransvillkor till lägsta möjliga priser. LÄS MER