Sökning: "strategiskt lärande nätverk"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden strategiskt lärande nätverk.

  1. 1. RAISING A NEW COLLECTIVE VOICE THROUGH GREENFIELD UNION ORGANISING : The mobilisation and unionisation of workers and the establishment of a collective agreement at Foodora in Sweden

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Sophie Banasiak; [2021]
    Nyckelord :workforce fragmentation; food-delivery platforms; greenfield organising; unions; collective agreement; agency; structures; interactions; resources mobilisation; learning; strategy; institutional change; fragmentation du travail; plateformes de livraison de repas; implantation syndicale; syndicats; accord collectif; agence; structures; interactions; mobilisation des ressources; apprentissage; stratégie; changement institutionnel; fragmentering av arbetsstyrka; matleveransplattformar; greenfield-organisering; fackföreningar; kollektivavtal; mänskligt agentskap; strukturer; interaktioner; mobilisering av resurser; lärande; strategiskt handlande; institutionell förändring;

    Sammanfattning : Following an actor-centred approach to institutional change, the aim of the study was to explore the process of ‘greenfield organising’ through which unions and collective bargaining structures are established in workplaces where there are none initially. A qualitative theory-oriented single case study, using some principles of the grounded theory, analysed the organising process and negotiations at Foodora in Sweden that resulted in a collective agreement. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av samverkansprojekt i entreprenadorganisationer : Definitioner, affärsmodeller och lärande

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Joel Portinson; Laura Lagerfeldt; [2021]
    Nyckelord :Partnering; collaboration; knowledge feedback; Knowledge Governance; project-based organisation; construction industry; building and infrastructure; Samverkan; partnering; samarbete; kunskapsåterföring; Knowledge Governance; projektbaserade organisationer; byggindustrin; Hus och Anläggning;

    Sammanfattning : Samverkan har internationellt uppmärksammats som en lösning på de utmaningar byggindustrin möter. Utmaningar har tidigare belysts som komplexa processer och idag finns en utveckling där projekten är både större och mer komplicerade, vilket kräver en bättre koordinering av resurser. LÄS MER

  3. 3. STRATEGISKT LÄRANDE NÄTVERK Värdet av kunskapsutbyte i en föränderlig värld

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Stangnes; Maja Högeryd; [2019-06-20]
    Nyckelord :Hållbarhet; hållbart företagande; utveckling; samarbete; kollektivt lärande; kunskap; förändringsarbete; strategiskt lärande nätverk; kunskapsöverföring; absorberingsförmåga;

    Sammanfattning : Den här studien belyser hur kunskapsutbyte mellan ledare kan leda till positiva resultat inom företag och på sikt även till verksamheters överlevnad på dagens ständigt föränderliga marknader. En framtagen modell presenteras för att påvisa hur strategiskt lärande nätverk, genom samarbete mellan ledare från olika branscher, kan bidra till lärande över organisatoriska gränser och över tid till hållbart företagande. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ studie om hur breddinriktade fotbollsföreningar i Skåne arbetar med och ser på ämnet sponsring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lenny Silwer Wright; Gustav von Brömsen; [2019]
    Nyckelord :Sponsoring; football; width-oriented;

    Sammanfattning : Sponsring har utvecklats från en småskalig aktivitet förknippat med välgörenhet och företagsdonationer, till att idag anses som en vital del inom marknadsföringsstrategier omsättandes miljarder. Detta har gjort att nästintill alla företag och idrottsorganisationer använder sig av ett strategiskt sponsringsarbete, för att stödja den övriga marknadsföringsplanen. LÄS MER

  5. 5. Bibliotekets betydelse för läsning : Skol/folkbibliotekets aktiviteter och hjälpmedel riktade till elever i läs och skrivsvårigheter på låg och mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Kristina Haage Ekelund; Lina Kesselmark; [2019]
    Nyckelord :folkbibliotek; skolbibliotek; samarbete; hjälpmedel; aktiviteter; läs- och skrivsvårigheter; speciallärare; inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka vilka aktiviteter och hjälpmedel folkbibliotek och skolbibliotek erbjuder elever i läs- och skrivsvårigheter på låg- och mellanstadiet, i syfte att stödja dem i deras läs- och skrivutveckling. Den metod som använts har varit kvalitativ studie med semistrukturerad intervju. LÄS MER