Sökning: "strategy alfa laval"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden strategy alfa laval.

  1. 1. Supply Chain Management: Increasing Performance and Coordination in a Sales & Operations Planning Context

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Jacob Knutsson; Theodor Jener; [2023]
    Nyckelord :S OP; Strategy; Inventory; Operations; Strategic alignment; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Alfa Laval’s business unit Gasketed Plate Heat Exchanger uses Sales and Operations Planning to balance supply with demand to ensure profitable growth. Currently, the business unit is experiencing inefficiencies as they fail to execute the plans from Sales and Operations Planning. LÄS MER

  2. 2. Qualification process development for metal additive manufacturing - A study for the establishment of additive manufacturing at Alfa Laval

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Klara Svensson; Josefine Laurén; [2020]
    Nyckelord :additive manufacturing; qualification process; laser powder bed fusion; metal AM; 3D-printing; qualification of AM; additiv tillverkning; kvalificeringsprocess; laser-pulverbäddsfusion; metall-AM; 3D-printning; kvalificering av AM; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Den additiva tillverkningsprocessen och kvalificeringen av komponenter i metall är komplex och tillverkningsmetoden är inte ännu fullständigt förstådd. Syftet med detta examensarbete är därför att förvärva kunskap om kvalificeringsprocesser kopplade till additiv tillverkning i metall och att utveckla en hållbar kvalificering för additivt tillverkade komponenter hos Alfa Laval. LÄS MER

  3. 3. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER

  4. 4. How to Integrate Purchasing with the Sales and Operations Planning Process

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Matilda Davidsson; Frida Hansson; [2019]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Sales and Operations Planning, S&OP, is a cross-functional, collaborative business manage- ment process where the goal is to balance demand and supply through an operational plan, aligned with the strategy of the company. Alfa Laval, a Swedish manufacturer founded 1883, has during the last year implemented Sales and Operations Planning at their business unit Gasketed Plate Heat Exchangers. LÄS MER

  5. 5. Involving While Evolving: A case study of Alfa Laval’s internal CSR communication

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Power; [2019]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; Sustainability; UN Sustainable Development Goals; SDGs; Employee Awareness; Employee Involvement; Internal Communication; CSR Communication; Internal CSR Communication; Alfa Laval; Social Sciences;

    Sammanfattning : There is an increasing need for companies to showcase and communicate their Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives to stakeholders, yet the majority of former research on CSR communication provides little insight into how CSR is communicated to internal stakeholders. This thesis aims to understand from an employee and managerial perspective how a Swedish CSR frontrunner communicates its CSR efforts to internal stakeholders and how the company uses internal CSR communication to involve its employees in CSR initiatives. LÄS MER