Sökning: "strategy for schenker"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden strategy for schenker.

  1. 1. Arbetskraft som konkurrenskraft - Ett lärandeorganisatoriskt och medarbetarcentrerat perspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Malin Eidebakken; Kenny Eidebakken; [2020]
    Nyckelord :Learning organization; Employee empowerment; Competitive advantages; Strategic management; Resiliens; Lärande organisationer; Medarbetarcentrering; Konkurrensfördelar; Strategiskt ledarskap;

    Sammanfattning : I takt med att konkurrensen ökar inom olika branscher, med fler aktörer både lokalt och globalt, behöver företag ta fram strategier för att anpassa sig till marknaden. Inom transportindustrin är vinstmarginalerna låga och konkurrensen ökar i hög takt, både nationellt och internationellt. LÄS MER

  2. 2. Dynamic integration in SCM- the role of TPL

    Master-uppsats, IHH, Centre of Logistics and Supply Chain Management

    Författare :Yi Chen; Kajsa Olsson; [2009]
    Nyckelord :Supply chain integration; dynamic integration; role of the TPL firm;

    Sammanfattning :         Introduction:     Companies are facing an environment with fierce competition therefore to respond to the customers' needs and to deliver on time at a competitive cost is becoming more and more important. Integration between the actors in the SC is increasing in importance and is seen as a core competitive strategy to respond to the customers' demands. LÄS MER

  3. 3. Value-Added Services in Third-Party Logistics : A study from the TPL providers’ perspective about value-added service development, driving forces and barriers

    Master-uppsats, IHH, Centre of Logistics and Supply Chain Management

    Författare :Ilze Atkacuna; Karolina Furlan; [2009]
    Nyckelord :Third-Party Logistics; TPL; Value-Added Services; Service Development; Innovation;

    Sammanfattning : Competition in the logistics service industry has constantly increased over the last decades which has lead to the traditional services offered by third-party logistics (TPL) providers becoming commodities and no longer offering attractive profit margins. When the company’s core product becomes a commodity, the company’s performance of supplementary services becomes vital for competitive advantage. LÄS MER

  4. 4. Verksamhetsstyrning, en jämförande fallstudie mellan UPS, Schenker AB och DHL

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Matti Grüner; Daniel Wedberg; [2007]
    Nyckelord :Verksamhetsstyrning; logistikkoncern; styrningsprinciper; vision; affärsidé; strategi; kultur; organisation; bonus; belöningssystem; UPS; Schenker AB del av Deutsche Bahn Group ; DHL del av Deutsche Post World Net ; Matti Grüner; Daniel Wedberg;

    Sammanfattning : Globaliseringen ställer större och större krav när det gäller verksamhetsstyrning på stora organisationer. Det är viktigt att alla inom organisationen arbetar mot samma mål trots alla olikheter. Forskning av bl.a. LÄS MER

  5. 5. Pricing Capacity-on-Demand in IT Services An analysis of the development of unit pricing at Atos Origin

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Modig; Per Löfgren; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The objective with this thesis is to assist Atos Origin in their work on implementing Capacity on Demand. Atos Origin will be the first one on the market to introduce complete capacity on Demand making a great leap towards customer satisfaction and tereby creating a strong competetive advantage. This now needs to be capitalized. LÄS MER