Sökning: "stress och kommunikation på arbetsplatsen"
Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden stress och kommunikation på arbetsplatsen.
1. Den stressiga arbetsmiljön : Chefers stressförebyggande arbetsmiljöarbete
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur chefer med personalansvar arbetar med arbetsmiljöfrågor för att förebygga och hantera stress på arbetsplatsen. Studien använder en kvalitativ metod med semi-strukturerade intervjuer. Totalt genomfördes 7 intervjuer med 7 olika chefer med personalansvar. Samtliga intervjuer spelades in. LÄS MER
2. Arbetsrelaterad kontakt utanför ordinarie arbetstid. En kvantitativ studie om förväntningen att ständigt vara anträffbar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I takt med teknologins framfart har kommunikationen mellan personer underlättats, vilket har resulterat i en ökning av arbetsrelaterad kontakt utanför arbetstid. Denna utveckling har accelererats till följd av Covid-19-pandemin, där möjligheten till arbetsrelaterad kontakt utanför arbetsplatsen har möjliggjort för organisationer att bedriva verksamhet under rådande pandemi. LÄS MER
3. Nyutexaminerade anestesisjuksköterskors upplevelse av introduktion och stöd – en intervjustudie
Master-uppsats,Sammanfattning : Att vara nyutexaminerad specialistsjuksköterska är en utmaning där handledningen ska möjlig-göra en trygg övergång från grundutbildad sjuksköterska till specialistsjuksköterska, samt stärka och utveckla den professionella yrkesrollen. Erfarna kollegor och handledare som skapar trygghet och främjar lärande är av stor betydelse för nyutexaminerade anestesisjuksköterskor. LÄS MER
4. Varför flyr sjuksköterskor vårdyrket? : En integrativ litteraturöversikt om inverkande arbetsrelaterade faktorer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Den globala bristen på sjuksköterskor är ett omfattande samhällsproblem. För att kunna bemöta det stigande vårdbehovet efter massuppsägningarna som följde efter coronapandemin beräknas det i ett globalt perspektiv behövas 13 miljoner nya sjuksköterskor inom det kommande decenniet. LÄS MER
5. Ger hybridarbete det bästa av två världar? : En fallstudie om ledarskapsstrategier för att gifta ihop effektivitet och välmående
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Covid-19 innebar att många företag blev tvingade till att införa arbete på distans. Kontorslandskapen ekade tomma och många chefer stod inför en stor utmaning – att leda på distans. LÄS MER