Sökning: "strims ord"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden strims ord.

  1. 1. Aprender para la vida o para la clase : Un estudio del aprendizaje de vocabulario en la clase de español

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Ida Olofsson; [2015]
    Nyckelord :Estrategias de aprendizaje; estilos de aprendizaje; aprendizaje de vocabulario; herramientas; currículo;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka de strategier och hjälpmedel som gymnasielever i spanska använder i sin vokabulärinlärning i och utanför klassrummet, samt vilka strategier de är intresserade att lära sig. Utifrån tre enkäter som användes i projektet STRIMS (Malmberg, P & Bergström, I, 2000:34-37) konstruerades en uppdaterad enkät som 154 elever i 13 olika klasser besvarade. LÄS MER

  2. 2. I huvudet på mina elever när de samspelar och lär sig spanska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jenny Casahuga Lindström; [2014]
    Nyckelord :gymnasieelever; inlärningsstrategier; läroböcker; moderna språk; ordinlärning; spanska;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera användandet av inlärningsstrategier i spanskspråkinlärning när eleverna lär sig ord och fraser, genom att jämföra två områden: gymnasieelever som läser spanska steg 3 och spanskläromedel. Att hjälpa eleverna in i deras väg mot att bli mer medvetna om de olika inlärningsstrategier när det gäller att lära sig ord och fraser kommer också att vara ett syfte i detta arbete. LÄS MER

  3. 3. Tankar kring ord - en undersökning om grundskoleelevers strategier och medvetenhet vid ordinlärning i franska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Sara Hässler; [2007]
    Nyckelord :franska; grundskolan; inlärningsstilar; inlärningsstrategier; ordinlärning;

    Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att undersöka hur eleverna hanterar sin ordinlärning i franska och hur och om undervisningens utformning kan förändra deras strategier. Jag har genom enkäter och intervjuer undersökt hur elever i en åttondeklass tänker kring inlärning av ord och fraser och låtit dem prova och utvärdera olika ordinlärningsmetoder. LÄS MER