Sökning: "string instrument"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden string instrument.

  1. 1. The contemporary string instruments : How to master extended bowed string instrument performance techniques

    Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för klassisk musik

    Författare :Arttu Nummela; [2023]
    Nyckelord :contemporary music; contemporary bowed instrument techniques; extended technique practice;

    Sammanfattning : In this study, the focus is on techniques for playing contemporary music on the viola and other bowed string instruments. These techniques include playing overpressure, some percussion techniques, special pizzicato and left-hand pizzicato techniques, different contact point techniques, various harmonic techniques such as Effleuré, multiphones and subharmonics, and trills. LÄS MER

  2. 2. Övning är som att lägga ett pussel : En fenomenologisk intervjustudie om stråkinstrumentlärares syn på övning och motivation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Sofie Haglund; [2022]
    Nyckelord :Practice; motivation; string instrument teacher; phenomenological perspective; interview; Övning; motivation; stråkinstrumentlärare; fenomenologiskt perspektiv; intervjuer;

    Sammanfattning : När jag blickar tillbaka på när jag själv gick på kulturskola och spelade cello som barn var det inte mycket fokus på hur jag skulle öva, bara att öva. Med denna studie har jag valt att undersöka hur stråkinstrumentlärare ger ut övningsstrategier och hur de motiverar sina elever till att öva. LÄS MER

  3. 3. Det skulle kunna ingå i nån sorts ensembleledning: En studie om inkludering av stråk- och blåsinstrument i ensembleundervisningen på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Amanda Josefsson; Lottie Svensson; Ludvig Nordgren; [2022]
    Nyckelord :Blåsinstrument; Ensembleundervisning; Inkludering; Instruering; Kompinstrument; Ledning; Musiklärare; Musiklärarutbildning; Pop- och rockmusik; Stråkinstrument; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Band instruments; Direct; Ensemble activities; Include; Instruct; Music teachers; Music teacher education; Pop and rock music; String instruments; Wind instruments; Educational Science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how teachers include and furthermore instruct and direct string and wind instrumentalists in ensemble activities, such as western popular music and rock music. Our question at issue is how active and prospective music teachers work inclusive and thereby instruct and direct string and wind instrumentalists in the ensemble activities. LÄS MER

  4. 4. Musik i kubik : En kvantitativ enkät studie om var gymnasieelever som spelar ett symfoniorkester instrument skaffat sig sin musikaliska utbildning, innan de väljer estetiska programmet och läser kursen Instrument eller sång på gymnasiet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Wirung Marika; [2021]
    Nyckelord :voluntary music education; curriculum theory; individual music lessons;

    Sammanfattning : This essay examines where students gain their knowledge of exercising a musical instrument before they choose aesthetic focus of music in high school, on an instrument used in today’s symphony orchestras. In elementary school curriculum there is no room for students to learn to play an orchestra instrument, you have to obtain your music lessons outside compulsory school. LÄS MER

  5. 5. Från partitur till skiva - Att spela in LYRC Orchestras stråksektion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Anna Ljungberg; [2020-06-26]
    Nyckelord :inspelning; studio; stråk; stråkorkester; orkester; kompositör; genreöverskridande; self-made; Symfonisk Partyfunk; LYRC Orchestra; klassisk utbildning;

    Sammanfattning : This paper seeks to answer the question: “How does one mic, record and process string instruments in a non- classical recording, and where the end product is a soundscape not typically associated with the stringed instrument family?” A few unique challenges were dealt with along the way: How to track the string section, that relies heavily on the acoustics of a given room, very close in order to maximize control over sounds in post- production without losing to much of the characteristics of the instrument. What microphone positions create the ideal sound? My solutions to these challenges is the main body of text in this paper, and my findings can be summarized as follows: overhead micing each violin and viola with large diaphram condenser microphone, micing close to the bridge with a large condenser microphone for the celli, and in post production relying quite heavily on the audio from the room microphone captured with both small- and large-diaphragm condenser microphones. LÄS MER