Sökning: "structured products"

Visar resultat 6 - 10 av 1280 uppsatser innehållade orden structured products.

  1. 6. Inflationary Pressure: Exploring the Impact of Inflation on Gen Z’s Sustainable Consumption

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Erik Jahrl; Betiel Mebrahtom; [2024]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Gen Z; Inflation;

    Sammanfattning : Background: Consumers of Gen Z are facing a reality of high inflation. With their unique characteristics and strong attitudes towards sustainability and environmental concern, this thesis is examining how their sustainable consumption is affected by inflation. LÄS MER

  2. 7. Föräldrars konsumentbeteende och matval : En kvalitativ studie om barnfamiljers attityder kring asiatisk mat i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sonali Pal; Hafsa Hassan; [2024]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Abstract: Consumer behaviour develops during different life stages, as emphasized by Solomon et al. (2016). Notably, the transition to parenthood entails significant changes, challenging pre-existing consumption routines and introducing new priorities, especially in terms of dietary habits (Hamilton & White, 2012). LÄS MER

  3. 8. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Bernt Gustin; Malin Thunholm; [2024]
    Nyckelord :Free-to-Fee; Service Infusion; servitization; Product-Service Systems; Service-Dominant Logic; Tjänster; tjänstelogik; Free-to-Fee; tjänstefiering; service infusion; product-service systems;

    Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER

  4. 9. Menstrual rights are human rights - a qualitative study about period poverty among homeless Roma in Stockholm

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Britta Dohmen; Britta Dohmen; [2023-11-03]
    Nyckelord :period poverty; menstruation; vulnerable EU citizens; Roma; Stockholm; feminism;

    Sammanfattning : In the past decade, period poverty has gained more attention in international research. However, in Sweden the issue is still neglected which results in a complete absence of scientific research. Period poverty is not exclusively a phenomenon in low-income countries but is present around the globe. LÄS MER

  5. 10. Circular economy of spare parts and data-driven analytics - “Unlocking Sustainable Value: Analyzing Buyback Policy Circularity Performance in Volvo Group’s Reverse Supply Chain - A Renault Trucks Case Study”

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Vladyslav Zahladko; [2023-07-20]
    Nyckelord :closed-loop supply chain; reverse logistics; buyback policy; circular economy; performance measurement; supply chain analytics;

    Sammanfattning : To address the current environmental challenges, companies are steadily shifting from a linear to a circular model in their daily operations. This process implies supplementing the traditional forward logistics with a reverse flow, enabling the reuse, remanufacturing, and recycling of existing products. LÄS MER