Sökning: "struggling readers"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden struggling readers.

  1. 1. Skolbibliotekariers läsfrämjande arbete riktat mot pojkar : en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Derbring; Elisabeth Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Läsfrämjande; skolbibliotekarier; pojkar; läsmotivation;

    Sammanfattning : The aim of this study is to gain insight into how school librarians work with reading promotion activities directed to boys in schools. The two main purposes are to study how the interviewed school librarians’ work with reading promotion directed to boys and how they approach challenges that arise in this work. LÄS MER

  2. 2. JOURNAL REPUTATION AND JOURNAL ARTICLE QUALITY FROM THE PERSPECTIVE OF EDUCATIONAL RESEARCHERS AT A SWEDISH UNIVERSITY

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Astrid Karina Wingard; [2022-01-27]
    Nyckelord :Publication Outlets; Journal Article Quality; Research Quality; Educational Research;

    Sammanfattning : Aim: Starting from some follow-up research questions such as for instance how authors determine the scholarly ‘quality’ of their own and others’ outputs, and whether they include bibliometric indicators in that assessment, this qualitative study is aimed at a modest ambition: to seek the reasons behind educational researchers’ decision to publish their texts in certain journals, and how they, as educational researchers, judge the quality of a journal article. Theory: Since research work and knowledge acquisition are not purely carried out individually, Social Epistemology theory developed by Alvin Goldman is used as a framework of this study to examine educational researchers’ knowledge about the quality of research. LÄS MER

  3. 3. Teachers’ beliefs on utilizing TTS as a tool for learning English at Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jonathon Stoker; [2019]
    Nyckelord :TTS; struggling readers; dyslexia;

    Sammanfattning : There are many students in the class that have dyslexia and can struggle with simple tasks such as reading. Therefore, this study set out to investigate the applications of text to speech synthesizers facilitate learning English at upper secondary with these students in focus from a teacher’s perspective. LÄS MER

  4. 4. Att lyssna är att läsa? : En kvalitativ studie om skillnader och likheter mellan att läsa och lyssna ur ett pedagogiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maria Sandgren; Nike Nederstedt; [2018]
    Nyckelord :läsförståelse; hörförståelse; ljudböcker; bedömning; Svenska 1;

    Sammanfattning : Audiobooks have become increasingly popular and accessible during the past couple of years. Concurrently, students’ reading comprehension has decreased. Therefore, teachers must work toward improving students’ reading comprehension but also relate to audiobooks as a phenomenon. LÄS MER

  5. 5. Avkoda är A och O : en litteraturstudie om elever i avkodningssvårigheter

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Albertina Lihv; Josefin Gunnargård; [2018]
    Nyckelord :Avkoda; svårighet; decode; difficult; struggling readers; lässvårighet;

    Sammanfattning : God läsförmåga är en förutsättning för att kunna ta till sig information i vårt samhälle. För att uppnå läsförmåga krävs att kunna avkoda. När avkodningen blir svår behöver eleverna hjälp för att ta sig vidare. LÄS MER