Sökning: "strukturerad enkät"

Visar resultat 21 - 25 av 72 uppsatser innehållade orden strukturerad enkät.

  1. 21. Vad gör en produktägare? : En studie av produktägare inom Scrum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Sofie Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Produktägare; Scrum; Agilutveckling; Ledararbete; Mintzberg; Strukturerad observation;

    Sammanfattning : Företag står inför en utmaning att kunna anpassa sig efter snabba förändringar och att producera produkter snabbt. Därför har många företag valt att implementera agila utvecklingsprocesser, där den dominanta metoden är Scrum. I Scrum finns det tre roller varav en är produktägare. LÄS MER

  2. 22. Inställning till testning och vad räknas som testning : Intervju och survey riktad till företag och utvecklare inom webbutveckling

    M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Jimmy Andersson; [2020]
    Nyckelord :Testning; Utforskande testning; Testnings värde; Webbutveckling;

    Sammanfattning : Testning görs för att se till att vår kod fungerar som den ska och upptäcka eventuella fel som gjorts under utvecklingen. Målet med undersökningen är att ta reda på om det finns några skillnader på hur företag ser på testning och hur utvecklare ser på testning. LÄS MER

  3. 23. Fake it and you'll make it? : En jämförande studie om en mänsklig- och en virtuell influencers effekt på konsumenters varumärkesattityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Eriksson; Sarah Hylén; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; virtuell influencer; varumärkesattityd; köpintention; source credibility; source attractiveness; match-up; meaning transfer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka skillnaden mellan en mänsklig influencer och en virtuell influencers effekt på en konsuments varumärkesattityd och köpintention när ett varumärke marknadsförs på sociala medier. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod med en deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 24. Fundamentalism eller terrorism? : En diskursanalys av elevers uppfattningar om begreppen religiös fundamentalism och religiöst motiverad terrorism

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emma Johansson; Ida Nilsson; [2020]
    Nyckelord :diskursanalys; orientalism; islamofobi; religiös fundamentalism; religiöst motiverad terrorism; högstadieelever; gymnasium; skola; utbildning;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar elevers diskurser kring begreppen religiös fundamentalism och religiöst motiverad terror. Mer specifikt undersökt elevers diskurs utifrån frågeställningarna: (1.) Vilken diskurs har eleverna kring begreppen fundamentalism och terrorism? (2. LÄS MER

  5. 25. The different viewing experiences between special and visual effects

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Caroline Yu; Ann-Mia Zhang; [2019]
    Nyckelord :Computer graphics; CGI; effect comparison; special effects; visual effects; Valence-Arousal Model; emotional reaction;

    Sammanfattning : Computer graphics field is rapidly growing and is widely used in many industries, especially in cinematics. The visual effects, which is a part of the field, have become more affordable in comparison to special effect. By using more visual effects, safety during the shooting increases and the use of resources decreases. LÄS MER