Sökning: "strukturerad inlärning"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden strukturerad inlärning.
1. UTVÄRDERING AV INTRODUKTIONSNIVÅN I ETT INDIESPEL : Användbarhetstestning och utvärdering av designprinciper för introduktionsnivån i A-Star Theft
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Introduktionsnivåer i spel har som mål att lära spelaren de spelmekaniker de behöver kunna för att ha en optimal upplevelse genom resten av spelet. Alla spel lyckas dock inte med att skapa en framgångsrik introduktionsnivå vilket kan resultera i att användarna tappar intresse i spelet. LÄS MER
2. Arbetsinstruktioner för beskrivning av arbetsmetoder på byggplats : En studie av arbetsinstruktioners uppbyggnad utifrån yrkesarbetares behov
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Åtgärdande av fel som uppstår på grund av missar av beställare, projektörer och entreprenörer i bygg- och anläggningsprojekt uppnår idag till stora kostnader. En av orsakerna till detta är bristande kompetens. LÄS MER
3. Persuasive design som redskap för beteendeförändring : En studie om studenters motivation till inlärning på MOOC-plattformar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka designprinciper på en MOOC-plattform som kan anses ha en positiv påverkan på motivationen till studenters beteendeförändringar inom en lärandemiljö. Detta genom att jämföra funktioner på MOOC-plattformen Sololearn med designprinciper från ramverket Persuasive Systems Design Model (PSD). LÄS MER
4. Framgångssagor : berättelser om att lyckas i matematik
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som påverkar kunskapsutvecklingen och motivationen i matematik hos gymnasieelever i matematiksvårigheter. Forskning som presenteras i denna studie visar att inom motivation finns det flera olika påverkansfaktorer som tillsammans har stor påverkan för en individs lärande. LÄS MER
5. Pedagogers upplevelser och synsätt gällande språkutvecklande arbete för elever i språklig sårbarhet
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Enligt läroplanen Lgr 11 (Skolverket, 2011) och skollagen (SFS, 2010:800) är skolans uppdrag att förbereda eleverna för att leva och verka i samhället. Genom vår studie bidrar vi med att belysa vikten av att elever ges förutsättningar att utveckla en språklig och kommunikativ kompetens. LÄS MER