Sökning: "strukturerade områden och ostrukturerade områden"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden strukturerade områden och ostrukturerade områden.

  1. 1. Skolans Digitalisering En intervjustudie av hur fem högstadielärare i Göteborg arbetar med digitalisering i ämnet engelska

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Hamza Begzada; [2019-02-17]
    Nyckelord :Digitalisering; digital kompetens; digitala verktyg; engelskundervisning;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att undersöka vilka digitala verktyg som används i dagens engelskundervisande klassrum samt undersöka hur arbetet med digitaliseringen går till på högstadiet inom ämnet engelska. Syftet har också varit att ta reda på hur fem lärare i engelska upplever att arbetet omformats med införandet av digitala verktyg. LÄS MER

  2. 2. Etablering av kommersiell rymdfart i Sverige : En undersökning om möjligheten att etablera kommersiell rymdfart i samarbete med Sveriges enda rymdbas Esrange Space Center

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Emma Knutas; Maria Johansson; [2016]
    Nyckelord :Commercial Spaceflight; Esrange Space Center; space science; Kiruna; Kommersiell rymdfart; Esrange Space Center; rymdforskning; Kiruna;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka Sveriges möjligheter för att etablera kommersiell rymdfart och om detta är en realistisk framtida möjlighet. Vi tittar även på om vissa satsningar borde göras som ett komplement till detta, genom till exempel virtuella upplevelser från jorden. LÄS MER

  3. 3. ”Det är så tomt här, jag skulle föreslå två gungor och en rutschkana” : En intervjustudie av barns perspektiv på förskolegården

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Louise Gustafsson; Sara Sletterhage; [2015]
    Nyckelord :Förskolegård; utemiljö; lekredskap; barns perspektiv; strukturerade områden och ostrukturerade områden;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra barns uppfattningar av förskolegården med utgångspunkt i forskningsfrågorna: Finns det områden på förskolegården som barnen anser vara mer eller mindre attraktiva att vara på? Samt Om så är fallet, vad kan detta bero på? En kvalitativ intervjustudie genomfördes i form av samtalspromenader på en förskola där barn i fyra till fem års ålder intervjuades i par. Materialet har efter intervjuerna sammanställts utifrån de olika uppfattningarna barnen framförde. LÄS MER

  4. 4. En unik plats i stadens rum? : En studie om platsskapande på Norra begravningsplatsen

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Johanna Thuresson; [2015]
    Nyckelord :Begravningsplats; Lefebvre; plats; tid; förändring; kontinuitet; rekreation; kyrkogård;

    Sammanfattning : Begravningsplatser är områden som upptar stora ytor av stadens rum men som kan sägas vara något förbisedda i samhällsplaneringen. Det finns få studier, speciellt i en svensk kontext, som har studerat begravningsplatsens rumsliga praktik. LÄS MER

  5. 5. Skolan en social arena - en fallstudie kring kompisrelationer och konflikter

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sofia Jansson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Skolan är en social arena och den vardag som barnen möter i skolan är komplex. I skolanmöts barn med olika förutsättningar så väl till social bakgrund, etnicitet och kön. Däruppkommer konflikter mellan barn, men även vänskap. LÄS MER