Sökning: "strukturerade produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden strukturerade produkt.

  1. 1. Att påverka genom kontext : En kvalitativ studie om hur digitala marknadsföringsbyråer använder kontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Wengelin; Johan Söderberg; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföringsbyrå; kontextuell annonsering; kundens beslutsprocess; tematisk annonsering; sökannonsering; AIDA-modellen; digital marknadsföring; intresse; uppmärksamhet; önskan; handling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala marknadsföringsbyråer arbetar medkontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess.Teori om digitala marknadsföringsbyråer, kontextuell annonsering och kundens beslutsprocesshar tillämpats, samt en för undersökningen skapad analysmodell. LÄS MER

  2. 2. Användarcentrerad konceptutveckling : Förbättrad användarupplevelse genom välgrundade designändringar i Husqvarnas batteridrivna motorsågar

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Produktrealisering

    Författare :Arvid Wittwång; Markus Storck; [2023]
    Nyckelord :husqvarna; motorsåg; produktutveckling; centrifugalkoppling; konceptutveckling; användarcentrerad design; maskinteknik;

    Sammanfattning : Med Husqvarna som fallföretag undersöker det här arbetet de egenskaper som användare önskar se hos en batteridriven motorsåg och hur de uppnås. Detta görs i skenet av Husqvarnas beslut att sätta en centrifugalkoppling på den batteridrivna motorsågen 542i XP, som vid lansering under hösten 2023 blev den första i sitt slag. LÄS MER

  3. 3. The Road Towards Service-Integrated Offerings for Product-Centred Manufacturing Firms : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Kajsa Ivarsson; Eric Seing; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years there has been an increase in servitisation amongst manufacturing firms. Change could be inevitable to stay competitive in this fierce innovative environment and is therefore an ongoing topic that needs to be addressed. LÄS MER

  4. 4. The First Date: an Investor Pitch

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Johansson; Hanna Nilsson; Olle Stigenius; [2023]
    Nyckelord :Key words: Investment criteria; Pitch assessment; Venture capital firms; Venture capitalist decision-making; Pitch; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research question: What investment criteria in a pitch do managers of venture capital firms assess and how does the information presented in the pitch affect their decision-making? Purpose: To examine and contextualize what investment criteria venture capitalists assess in the different levels of a pitch and analyze the effect of the information presented in the pitch on their decision-making. Methodology: A qualitative multiple case study with specific sampling. LÄS MER

  5. 5. Classification of invoices using a 2D NLP approach : A comparison between methods for invoice information extraction for the purpose of classification

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Linnéa Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :Key-field extraction; Invoices; 2D NLP; Document Intelligence; Visually Rich Documents; LayoutLMv3; Nyckelfältsextraktion; Fakturor; 2-dimensionell naturligtspråkbehandling; LayoutLMv3;

    Sammanfattning : Many companies are handling a large number of invoices every year. To manually categorize them takes a lot of time and resources. For a model to automatically categorize invoices, the documents need to be properly read and processed by the model. LÄS MER