Sökning: "student attitude"

Visar resultat 1 - 5 av 1226 uppsatser innehållade orden student attitude.

  1. 1. Rekryterad av AI: En analys av arbetssökandes uppfattning och attityd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Maja Hedin; Fanny Hjorth; [2024]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; rekrytering; attityd; Artificial intelligence; recruitment; attitude; Science General;

    Sammanfattning : Recruitment conducted with the assistance of artificial intelligence is becoming increasingly common with the advancement of technology. Currently, AI can draft job advertisements, review resumes, automate interviews, and make decisions. LÄS MER

  2. 2. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  3. 3. Accommodation och affektiv polarisering på elitnivå - En teoriprövande och teoriutvecklande studie av vänsterorienterade mainstreampartiers relation till invandringskritiska nischpartier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Birger Robach; [2024]
    Nyckelord :Accommodation; Affective Polarization; Affektiv polarisering; Affektiv polarisering på elitnivå; Policy convergence; Partikonkurrens; Party behaviour; Socialdemokraterna; Sverigedemokraterna; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Is it possible for a left-wing mainstream party to use the strategy Accommodation against an anti immigrant niche party, at the same time as its leaders experiences Affective Polarizing against the same party? A coexistence might seem incompatible, since Accommodation describes how a party decreases the policy differences to another party, while Affective Polarization on elite level captures the negative emotional attitude and distance to another party. Drawing on Meguids theory of Accommodation, and previous research on Affective Polarization on elite level, I examine the possibility of coexistence of the two phenomena in a qualitative and theory-developing case study of the Swedish Social Democratic party’s (Socialdemokraterna) relation to the Sweden Democrats (Sverigedemokraterna) 2010-2022. LÄS MER

  4. 4. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER

  5. 5. Militärens vett och etikett: Sambandet mellan etik, moral och välvillighet i det svenska försvaret

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Samantha Eriksson; Julia Wansland Frisk; [2024]
    Nyckelord :military ethics; personality; agreeableness; morality; militär etik; personlighet; välvillighet; moral; Social Sciences;

    Sammanfattning : Research in military ethics has shown that military members demonstrate a more positive attitude towards unethical behavior in warzones, which can be attributed to their malevolent personality traits and moral foundations. This study investigated the relationship between military ethics, the personality trait agreeableness, and aspects of moral foundations. LÄS MER