Sökning: "student engagement"

Visar resultat 16 - 20 av 847 uppsatser innehållade orden student engagement.

  1. 16. Kvinnors upplevelse av klimakteriets påverkan på delaktighet i aktivitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Jessica Hansson; [2024]
    Nyckelord :Arbetsterapi; klimakteriet; Canadian Model of Occupational Performance and Engagement CMOP-E ; stödjande miljöer; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Menopaus är en naturlig del av kvinnors åldrande och infaller runt 40–60 års ålder. Upplevelsen av symtomens påverkan i kroppen under denna period är högst individuell. Kvantitativa studier visar att klimakteriet har påverkan på delaktighet i aktivitet men studierna visar inte hur kvinnor upplever klimakteriets påverkan. LÄS MER

  2. 17. ”Har jag ingen relation så kan jag aldrig utföra ett bra jobb” - en kvalitativ intervjustudie om verksamma lärare och lärarstudenters erfarenheter kring relationer och dess betydelse

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Theres Börjesson; [2023-12-12]
    Nyckelord :relation; pedagogy; competence; meeting; teacher; teacher student;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study is to by interviewing active primary school teachers about how they experience their work with relationship building, gain increased knowledge about pedagogical relationships and their importance for teaching. The purpose is also to, by interviewing student teachers about how they experience their theoretical and practical knowledge of relationship building, gain increased knowledge of pedagogical relationships and their importance for teaching. LÄS MER

  3. 18. Idrott och hälsa - det osynliga lärandet och den mångfaldiga bedömningen. En fallstudie om elevers uppfattning om lärande och bedömning av praktisk rörelsekunskap inom ämnet idrott och hälsa i grundskolan

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Emanuel Lindberg; [2023-10-09]
    Nyckelord :Physical education; student perception; grading; assessment;

    Sammanfattning : Aim: This study aims to enhance our understanding of how students perceive the assessment and value of practical movement knowledge in physical education and health as determined by a/their physical education teachers. Theory: The theoretical framework employed in this research is a combination of phenomenography and the four knowledge forms: knowledge, understanding, skill, and familiarity. LÄS MER

  4. 19. FEEDBACK IN THE ERA OF GENERATIVE AI

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Bunichi Otaki; [2023-07-03]
    Nyckelord :AI-generated Feedback; ; Dialogism Feedback in Higher Education; ; Focus Group Interviews Human Feedback; ; Qualitative Research; ; Thematic analysis; ChatGPT; ; Dialogic Feedback; ;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the perception of students and educators in higher education towards feedback provided by large-language model AI, with feedback and interaction with human educators. Theory: Drawing on the dialogism framework and considering the emotional and relational aspects of feedback, this study examines the role of dialogue and interaction in feedback processes and the implications of integrating AI-generated feedback with human feedback. LÄS MER

  5. 20. The Open Mic: A simple performance based medium for shaping musical identity and developing a school choir

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Daniel Sandino-Molloy; [2023-06-26]
    Nyckelord :Grundskolan; open mic; singing; school choir; confidence;

    Sammanfattning : This study explores the preparations, implementation and results of introducing middle school aged students to an “open mic.” After a decade-long teaching career I reached a point where student engagement, confidence and singing ability was exceptionally low. LÄS MER