Sökning: "student handledare VFU"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden student handledare VFU.
16. Gäster i verkligheten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Efter nio terminers studier på Malmö högskola så var det tid för det avslutande examensarbetet. Under dessa nio terminer hade vi fått olika upplevelser och erfarenheter av den verksamhetsförlagda tiden berättade för oss av våra medstudenter. Även våra egna erfarenheter varierade. LÄS MER
17. Undersköterskors upplevelser av att handleda sjuksköterskestudenter
Kandidat-uppsats, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskeprogrammet vid Uppsala universitet innefattar 49,5 högskolepoäng verksamhetsförlagd utbildning (VFU). I termin 2 har studenterna fyra veckor VFU inom basal omvårdnad och handledes då av undersköterska. LÄS MER
18. Stöd av handledare under verksamhetsförlagd utbildning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Sjuksköterskeutbildningen på högskolor i Sverige utgörs av teoretiska och praktiska studier, uppdelat på sex terminer. I den svenska utbildningstraditionen var upplägget att en person, lärare eller handledare, hade kunskapen om ett ämne där studenten skulle ställa frågor för att få ta del av denna kunskap. LÄS MER
19. Röntgensjuksköterskestudenternas upplevelser av psykosocial arbetsmiljö på den verksamhetsförlagda utbildningen - en kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur röntgensjuksköterskor upplevde den psykosociala arbetsmiljön vid den verksamhetsförlagda utbildningen som studenter. Syftet var också att utreda vilka omständigheter som upplevdes stressande och hur informanterna upplevde sin sociala situation på VFU som studenter. LÄS MER
20. Kliniskt handledarskap med hjälp av Informations- och kommunikationsteknik (IKT) : - En intervjustudie
Kandidat-uppsats, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : The purpose of this study was to describe senior nurses’ expectations concerning how a digital information and communication technology systems (ICT) can contribute to the improvement of care leadership and how it can strengthen ties between the school's theoretical world and the practical clinical work-based training (WP) in nursing. The study has a descriptive design with a qualitative approach. LÄS MER