Sökning: "student needs"

Visar resultat 11 - 15 av 4670 uppsatser innehållade orden student needs.

  1. 11. Scaling up and down with circular economy

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Ríkardur Már Ellertsson; [2024]
    Nyckelord :Circular economy; home ownership; design for disassembly; Flexible construction; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : This project commences with a personal reflection. I, the author, find myself on the verge of completing my academic journey and embarking on the pursuit of an independent life. This involves securing employment and establishing a place to call home, with the ultimate goal of starting a family. LÄS MER

  2. 12. Den svenska underrättelseapparaten i kris: En studie av Sveriges underrättelseverksamhet i samband med ubåtsfrågan och tsunamikatastrofen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Olof Svarén; [2024]
    Nyckelord :Sverige; Underrättelseverksamhet; Kris; Ubåtsfrågan; Tsunamikatastrofen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Drawing upon previous studies in the fields of organisational theory and intelligence failure, this paper examines the efforts of the Swedish intelligence community in connection to two major crises: the submarine issue of the 1980s and early 1990s as well as the tsunami disaster of 2004. Firstly, when studying its performance in both instances, the paper finds that the intelligence community failed to meet the needs of critical decision makers during both crises. LÄS MER

  3. 13. "Eleven har svårt att sitta stilla" : En dokumentanalys om åtgärder och behovsbeskrivningar i åtgärdsprogram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jenny Blunck; Petra Bubicic Piros; [2024]
    Nyckelord :Dokumentation; kategoriskt perspektiv; relationellt perspektiv; särskilt stöd; åtgärdsprogram;

    Sammanfattning : Blunck, Jenny och Bubicic Piros, Petra (2024). ”Eleven har svårt att sitta stilla” En dokumentanalys om åtgärder och behovsbeskrivningar i åtgärdsprogram. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 14. "We live in Sweden; We use Swedish to understand" : A study on L1 functions and students' attitudes toward L1 use in a Swedish L2 English learning environment

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Johanna Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Sweden; L1 use; L1 functions; English; L2 learning environment; student attitudes; codeswitching; translanguaging; monolingual learning environment; multilingual learning environment; bilingualism;

    Sammanfattning : This study aims to explore Swedish upper secondary students’ attitudes toward first language (L1) use in a second language (L2) English learning environment. In addition, it aims to explore the functions of L1 use. Through a qualitative approach with both observations and interviews, a pattern of L1 use was noticed. LÄS MER

  5. 15. Idrottsundervisning på språkintroduktionsprogrammet : En kvalitativ studie om idrottslärares upplevelser av att undervisa nyanlända elever

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Jonathan Mattsson; Astrid Herminge; [2024]
    Nyckelord :language introduction; physical education; physical education teacher; heterogeneity; newly arrived; context; approach; co-existence; co-operation; språkintroduktion; idrottsundervisning; idrottslärare; heterogenitet; nyanlända; sammanhang; förhållningssätt; sam-varo; sam-verkan;

    Sammanfattning : The present study deals with teachers' experiences and perceptions of physical education for newly arrived students at the language introduction programme. The study's questions deal with what the teachers see as central to the teaching of physical education and health at language introduction, as well as what challenges and opportunities they highlight in relation to the teaching. LÄS MER