Sökning: "student- and career guidance"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden student- and career guidance.
11. ”De säger att de inte pluggar, men ändå fick de bra på provet” - En studie om högpresterande unga mäns identitetskonstruktioner
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sedan resultatet av PISA-undersökningen 2012 publicerades handlar en övervägande del av skoldebatten om att finna åtgärder för att förbättra resultaten inom gymnasieskolan. Fenomenet rörande pojkars underpresterande har fått namnet “pojkkris”. LÄS MER
12. Sociologistudenters Yrkesmedvetenhet och Spelregler
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : The faculty of Social Science in Lund lacks career activities that guide their students on questions concerning work-related issues. This thesis investigates how sociology students in Lund are affected by the absence of career-guidance. LÄS MER
13. Vägledning för alla? : Vilken typ av kommunikativa medel erbjuds till studerande vid distansvägledning?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Att studera på vuxenutbildningen kan innebära att du som studerande inte har möjlighet närvara fysiskt för vägledning på skolan. Orsaken kan exempelvis vara att du som studerande inte bor nära skolan, du arbetar eller har någon diagnos (exempelvis social fobi). LÄS MER
14. Vägledarens paradoxala roll
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : För cirka ett år sedan satt vi på samma plats som idag. Vid den tidpunkten skrev vi vår b-uppsats, Irrationella yrkesval, finns det? En uppsats om när studie- och yrkesvägledare anser att en sökande väljer ett irrationellt yrkesval. Den uppsatsen inspirerade oss till det arbete du läser nu. LÄS MER
15. Career- And Vocational Guidance At Beijing Normal University : A Minor Field Study
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The field study explores the experiences that Chinese students at Beijing Normal University have fromCareer Orientation (CO) and examines the purpose that career teachers at the university have in theCO-work. Interviews with three career teachers and five students were done. LÄS MER