Sökning: "studenter konsument"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden studenter konsument.

  1. 1. Är det öppet köp på utbildningen? : En kvalitativ studie om två högskolors utformande av strategisk kommunikation till presumtiva studenter.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Arvidsson; Emma Arvidsson; [2021]
    Nyckelord :Education; strategic communication; university; student; customer; Gothenburg School of Business; Economics and Law; Stockholm School of Economics; Utbildning; strategisk kommunikation; högskola; student; konsument; Handelshögskolan i Göteborg; Handelshögskolan i Stockholm;

    Sammanfattning : Den utbildningsmarknad som utvecklats de senaste decennierna har alltmer inneburit att lärosäten strategiskt arbetar med relationsbyggande kommunikation för att sälja sina utbildningsutbud. Problemområdet omfattar därmed en komplexitet inom utbildningskommunikation hos högskolor. LÄS MER

  2. 2. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Even Romodan; Oscar Sundström; [2021]
    Nyckelord :In-stream video ads; TV-commercials; Entertainment Value; Information Value; Creativity; Brand Image; Celebrity Endorsement; effective TV-commercials; potential factors; Consumer Perspective; Internet; Television; In-stream video ads; TV-reklam; Entertainment Value; Information Value; Kreativitet; Brand Image; Celebrity Endorsement; effektiv TV-reklam; potentiella faktorer; konsumentperspektiv; Internet; TV.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER

  3. 3. Vilken betydelse har remasters för generation Y- och Z:s musikkonsumtion?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Måns Lundgren; [2020]
    Nyckelord :music production; culture industry; musikproduktion; remaster; kulturindustrin; vinyl; spotify;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka remasters plats i den digitala eran ur ett generation-Y och -Z:s lyssnare- och konsument-perspektiv, detta för att undersöka ovana lyssnares kunskap i ämnet, deras lyssningsupplevelse av fenomenet och prioriteringar i musikkonsumtion. Genomförandet består av kvantitativ studiedesign, datainsamling med strukturerad intervju samt lyssningstest. LÄS MER

  4. 4. Tid för E-handel : En korrelationsstudie om tid och upplevelse inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Ellinor Svalberg; Simon Sjogedal; [2019]
    Nyckelord :e-commerce; electronic commerce; perception of time; online shopping; flow; e-handel; webbhandel; tidsuppfattning; online shopping; flow;

    Sammanfattning : Marknaden för e-handel växer i snabb takt och konkurrensen mellan hemsidor som bedriver e-handel blir allt tuffare. När man handlar via en e-handel utför man som konsument vissa uppgifter som kan framkalla både känslomässiga och kognitiva responser som sedan avgör konsumentens intention att återvända till e-handeln. LÄS MER

  5. 5. En kvalitativ studie om hur Augmented Reality kan påverka konsumenters varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Roxane Serukamba; Rasmus Bäckman; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Intresset för användning av Augmented Reality (AR) som marknadsföringsverktyg har stigit i och med ökningen av smarta mobiltelefoner och digitaliseringen. Trots dess popularitet finns det bristande kunskap om hur användningen av AR påverkar konsumenter. LÄS MER