Sökning: "studenter konsument"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden studenter konsument.
1. Är det öppet köp på utbildningen? : En kvalitativ studie om två högskolors utformande av strategisk kommunikation till presumtiva studenter.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Den utbildningsmarknad som utvecklats de senaste decennierna har alltmer inneburit att lärosäten strategiskt arbetar med relationsbyggande kommunikation för att sälja sina utbildningsutbud. Problemområdet omfattar därmed en komplexitet inom utbildningskommunikation hos högskolor. LÄS MER
2. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER
3. Vilken betydelse har remasters för generation Y- och Z:s musikkonsumtion?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka remasters plats i den digitala eran ur ett generation-Y och -Z:s lyssnare- och konsument-perspektiv, detta för att undersöka ovana lyssnares kunskap i ämnet, deras lyssningsupplevelse av fenomenet och prioriteringar i musikkonsumtion. Genomförandet består av kvantitativ studiedesign, datainsamling med strukturerad intervju samt lyssningstest. LÄS MER
4. Tid för E-handel : En korrelationsstudie om tid och upplevelse inom e-handel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Marknaden för e-handel växer i snabb takt och konkurrensen mellan hemsidor som bedriver e-handel blir allt tuffare. När man handlar via en e-handel utför man som konsument vissa uppgifter som kan framkalla både känslomässiga och kognitiva responser som sedan avgör konsumentens intention att återvända till e-handeln. LÄS MER
5. En kvalitativ studie om hur Augmented Reality kan påverka konsumenters varumärkesuppfattning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Intresset för användning av Augmented Reality (AR) som marknadsföringsverktyg har stigit i och med ökningen av smarta mobiltelefoner och digitaliseringen. Trots dess popularitet finns det bristande kunskap om hur användningen av AR påverkar konsumenter. LÄS MER