Sökning: "studenter konsumtion"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden studenter konsumtion.
1. Studenters bakomliggande faktorer gällande konsumtion av hållbara livsmedel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Det är bevisat att en stor del av hushållens utsläpp är från matkonsumtionen och därmed grundas denna studie i ett samhällsproblem om hur matkonsumtionens skada på planeten kan minskas. Tidigare forskning har genom kvantitativa metoder identifierat motiv till eller från konsumtion av hållbara livsmedel men det saknas forskning för vad som ligger bakom dessa motiv. LÄS MER
2. Kostvanor hos studenter som studerat på distans under COVID-19 pandemin : Enkätstudie ur ett Kariologiskt perspektiv
Master-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna enkätstudie var att undersöka om COVID-19 pandemin påverkade kostvanorna hos en grupp studenter på Malmö universitet. Material och metod: En kvantitativ enkätstudie om kostvanor under COVID-19 pandemin utfördes på studenter som studerade på distans på Malmö universitet. LÄS MER
3. Vitt snus i identitetens ljus : En kvantitativ studie om aspekter som påverkar konsumenters upplevelse av vitt snus
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker konsumenters attityd till vitt tobaksfritt snus. Studien identifierar vilken signifikans marknadsföring, konsumentkultur och produktspecifika attribut har i relation till konsumentens uppfattning av produkten i fråga. LÄS MER
4. Attityder till sötningsmedel i dryck : En enkätstudie bland studenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Introduktion: Sötningsmedel är ett populär alternativ till socker och ett viktigt verktyg för att minska intaget av tillsatt socker. Tidigare studier av attityd har dock visat en viss skepsis till artificiella sötningsmedel. LÄS MER
5. “Det är som gjort för att man ska köpa” : En kvalitativ studie som undersöker hur kvinnliga studenter uppfattar att opinionsledare påverkar deras klädkonsumtion
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en djupare förståelse för hur kvinnliga studenter uppfattar att opinionsledare påverkar deras klädkonsumtion. Studien undersöker varför den utvalda målgruppen väljer att avstå från att konsumera secondhandkläder. LÄS MER