Sökning: "studenternas ekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden studenternas ekonomi.
1. Hur vill studenter bo? En undersökning av studenter på CTHs nöjdhet med sin bostad
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : I Göteborg råder en omfattande bostadsbrist, exempelvis studerar 60 000 studenter i kommunen, men det finns endast 11 000 studentbostäder. Förutom långa bostadsköer har hyrorna höjts och undersökningar visar att studiemedlet ofta är för lågt för att täcka studenternas levnadskostnader. LÄS MER
2. Att leda till ökad motivation och prestation inom distansutbildning : En studie om hur studenter och lärare kan leda studenter till ökad studiemotivation och studieprestation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syftet med studien var att bidra med ökade kunskaper om hur studenter kan leda sig själva och hur lärare kan leda studenter till ökad studiemotivation och studieprestation inom distansutbildningar. Lärare på universitet, personer inom företag och andra utbildningsverksamheter som använder distansutbildning kan ta del av studiens resultat gällande hur de kan leda till ökad studiemotivation och prestation, vilket kan bidra till mer framgångsrikt lärande för vare sig det är studenten eller medarbetaren. LÄS MER
3. Varumärkets betydelse i köpbeslutet av laptops - spelar det någon roll? : En kvantitativ studie om betydelsen av socialt inflytande, varumärkestillit, varumärkeslojalitet och priskänslighet i studenters köpbeslut av PC och Apple laptops.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställning: 1. Hur inflytelserika är de fyra oberoende variablerna: socialt inflytande, varumärkestillit, varumärkeslojalitet och priskänslighet i studenters köpbeslut av laptop?2. LÄS MER
4. Lika barn leka bäst : En fallstudie om Mimer AB:s varumärkesidentitet- och image uppfattad av studenter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University Title: Birds of a feather flock together - A case study about Mimer AB’s brand identity- and image perceived by students. Supervisor: Lennart Haglund Keywords: The Identity Prism, brand identity, brand image, marketing communication Research questions: How do Mimer identify their brand towards students?What is the students’ image of Mimer?Which are the differences between the received image and the identity communicated by Mimer? Purpose: The purpose of this study is to examine students’ perception about the housing association Mimer AB. LÄS MER
5. Platsannonsens roll i rekryteringssvårigheter. : en studie om nyutexaminerade civilekonomers förväntningar och krav på platsannonser
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Företagens rekryteringsbehov har ökat kraftigt under de senaste två åren, det visar sig att tre av tio rekryteringsförsök misslyckas på grund av att det är svårt att finna kandidater med rätt utbildning, tidigare yrkeslivserfarenhet och motivation. Platsannonser har en betydande roll för att attrahera kandidater och är en viktig del i rekrytering, chansen att rekrytera den ideala kandidaten börjar redan vid platsannonsen. LÄS MER