Sökning: "students as customers"
Visar resultat 21 - 25 av 154 uppsatser innehållade orden students as customers.
21. Attitydförändring vid penningtvättsskandal : En kvantitativ studie
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Under flera år har några av Sveriges största banker kritiserats under den så kallade “penningtvätts-härvan”. Media har till stor del uppmärksammat skandalen utifrån ett företagsperspektiv men desto mindre ur ett kundperspektiv. LÄS MER
22. Retursystem för take away-förpackningar i Sverige : En utvärdering av hinder för ett välfungerande retursystem ur ett användarperspektiv
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : På europeiska stränder utgör plast som bland annat muggar och bestick en stor andel av det marina skräpet. För att begränsa resursanvändning och nedskräpning bedriver IVL Svenska Miljöinstitutet ett forskningsprojekt där ett retursystem för take away-förpackningar implementerats på elva restauranger och kaféer i Sverige. LÄS MER
23. Customer’s Understanding of Fast Fashion Firm’s Sustainability Work
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : In today's society, the levels of consumption are higher than ever, and we live in an era where sustainable development needs more attention. Fast fashion firms, in particular, have a negative impact on the situation, and customer’s consumption of clothes has resulted in several threats for the planet. LÄS MER
24. Konsumentuppfattning av livsmedelsbutikers sponsringsaktivitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie är en del av ett examinerade moment i form av ett examensarbete för två studenter vid Högskolan Dalarna. Där den ena har studerat Detaljhandelsprogrammet och den andra studerat Sport Management. LÄS MER
25. Visual appeal versus usability : A quantitative analysis of the importance of visual appeal and usability in e-commerce
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Unappealing websites are rejected quickly upon visiting them, while visitors spend more time on visually appealing websites before judging its reliability; but to what extent can visual appeal alone carry the success of a website, and is it so powerful that good usability can be sacrificed? This paper studies the respective importance of visual appeal and usability in e-commerce as factors, in order to determine which factor plays the bigger role in generating trust and credibility for an e-commerce site, as credibility perception is highly correlated with its visual complexity. The relation between these two factors and the likelihood to make a purchase is also discussed. LÄS MER