Sökning: "students with disabilities"
Visar resultat 21 - 25 av 385 uppsatser innehållade orden students with disabilities.
21. Effekter av serious games på lärande och motivation hos barn med inlärningssvårigheter : En utvidgad strukturerad litteraturstudie
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Utbildningsnivå är en bestämningsfaktor för hälsa, och det finns starka kopplingar mellan en individs utbildningsnivå och hälsa. Inlärningssvårigheter som dyslexi och dyskalkyli kan bidra till svårigheter i skolan samt fysisk och mental ohälsa. LÄS MER
22. Djurassisterad pedagogik i hälsoundervisning : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Djurassisterad pedagogik är målinriktade instaser med akademiska och pedagogiska mål som involverar tränade djur för att stödja elever med t.ex. funktionsnedsättningar eller särskilt stöd. Syftet med denna studie är att belysa hur djurassisterad pedagogik (DAP) kan användas i idrott-och hälsoundervisning. LÄS MER
23. Virtual Reality Substitute inWoodworking Education for Students with Physical Disabilities
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Physical disabilities hinder some students when performing physically demanding school subjects. Virtual reality could provide students with the maneuverability and accessibility which they lack. LÄS MER
24. An Exploration of Human Geography Departments’ Accessibility to Students with Disabilities
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : As part of the effort to better understand the experiences of students with disabilities, this study examines accessibility in Human Geography departments. Human Geography is known for its excursions and field studies, which brings the question of how they adapt their situations for disabled students. LÄS MER
25. Unlocking Inclusion : Exploring Teachers’ Adaptive Strategies in Assessing Students with Autism
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : The present study focuses on exploring the strategies and adaptations employed by English teachers in assessing students with autism. The study seeks to investigate both the types of strategies and adaptations employed, as well as the degree to which they are utilized. LÄS MER