Sökning: "studenttidning"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet studenttidning.
1. Där taket är högt och trösklarna låga : En religionssociologisk studie av hur Universitetskyrkans verksamhet framställs i tre svenska studenttidningar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/ReligionssociologiSammanfattning : The aim of this essay is to study how the University Church is represented in student newspapers. By conducting an inductive thematic analysis on sixteen articles chosen from newspapers distributed by the student union at three Swedish universities, the main purpose of the study is to further understand the role and function of the University Church in a contemporary Swedish context. LÄS MER
2. Fräsch och strukturerad med attityd : Ett examensprojekt om tidningslayout
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : AbstractPresentation of the problem: The goal with this graduation project is to produce a new visual concept for the student newspaper Campus, this will be expressed in the form of page templates. The page templates will have a visual concept that appears through graphical elements. LÄS MER
3. "Ettan" som kom först : En kvantitativ innehållsanalys av hur en studenttidnings förstasida förändrats genom tiderna
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim was to explore how the first page of a student newspaper has been changed over time since it was founded in the 1960´s. This thesis explores how the front page of the student newspaper Lösnummer has been changed since it was founded in 1966. LÄS MER
4. Etik i tanke och praktik : - en kvalitativ studie i hur studenttidningsredaktioner resonerar kring etik.
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Title: Ethics in thought and practice – a qualitative study in how editorial staff at student magazines reason about ethics. (Etik i tanke och praktik – en kvalitativ studie i hur studenttidningsredaktioner resonerar kring etik) Number of pages: 30 (37 including enclosures) Author: Bianca Gideback Tutor: Peder Hård af Segerstad Course: Media and Communication studies C Period: Spring 2010 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University. LÄS MER
5. Traditionella metoder eller en dansande rosa panter? : En jämförelse mellan traditionella marknadsföringsmetoder och gerillamarknadsföring
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Every day consumers are bombarded with different marketing messages from all possible directions. At the same time consumers starts to actively and consciously avoid these messages. Therefore, marketers have to start thinking outside the box and find new ways to get consumers' attention. One of these methods is called guerilla marketing. LÄS MER