Sökning: "studie pÃ¥ svenska banker"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden studie pÃ¥ svenska banker.

  1. 1. Hållbarhetslänkade lån - vägen till en mer hållbar fastighetsbransch : En studie om tillämpningen av hållbarhetslänkade lån och dess effekter hos svenska fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Olivia Dahlman; Rachna Hirani; [2023]
    Nyckelord :Sustainability Linked Loans; Sustainability Linked Bonds; Real Estate Industry; ESG Investing; ESG Loans; Green Loans; ESG Lending; Sustainable Finance; Green Economy; EU Taxanomy; Corporate Social Responsibility; Signaling; Greenwashing; Climate Change; hållbarhetslänkade lån; hållbarhetslänkade obligationer; fastighetsbranschen; ESG- investeringar; ESG-lån; gröna lån; ESG-utlåning; hållbar finansiering; grön ekonomi; EU- taxonomi; företagens sociala ansvar; signalering; greenwashing; klimatförändring;

    Sammanfattning : The construction and real estate sector accounts for a significant part of Sweden's total greenhouse gas emissions. Swedish real estate companies play a leading role in the climate transition and represent more than half of the Swedish market for green corporate bonds. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsrapportering i banksektorn : En studie om hållbarhetsrapporteringens utveckling

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Andersson; Fanny Hammarsten; [2022]
    Nyckelord :CSR; Agenda 2030; ÅRL; hållbarhetsrapport; Hållbarhet; CONI-modellen;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har CSR-begreppet blivit ett omtalat ämne. Det ökade hållbarhetsintresset och ökade oron för världen kom att påverka Agenda 2030. Agendan influerade vidare lagändring i Sverige i Årsredovisningslagen år 2017 som berörde vilka företag som behöver upprätta en lagstadgad hållbarhetsrapport. LÄS MER

  3. 3. Hur hållbar är en hållbarhetsfond? : En studie av fem svenska fondbolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Johan Engström; Love Lilliegren; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbarhet är ett ämne som har fångat mångas blickar under de senaste åren. Nationer och individer har gått samman för att hantera de problem som vår värld står inför. LÄS MER

  4. 4. Anti Money Laundering – Förhindra eller undvika? : En studie om svenska AML-chefers inställning till penningtvättsregelverken.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Robin Castor; André Rosenqvist; [2021]
    Nyckelord :AML; Anti-money laundering; money laundering; banking regulation; compliance; KYC; know your customer; risk assessment; risk-based approach; legal reporting; resource allocation; AML; anti-money laundering; penningtvätt; bankreglering; compliance; KYC; kundkännedom; riskbedömning; riskbaserat förhållningssätt; rapportering; resursallokering; bankstyrning; finansinspektionen; Lag 2017:630 om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism;

    Sammanfattning : Författare: Robin Castor och André Rosenqvist  Handledare: Elias Bengtsson  Examinator: Andreas Jansson  Titel: Anti Money Laundering – Förhindra eller undvika? – En studie om svenska AML-chefers inställning till penningtvättsregelverken.  Sökord: AML, Anti-Money Laundering, Penningtvätt, Bankreglering, Compliance, KYC, Kundkännedom, Riskbedömning, Riskbaserat förhållningssätt, Rapportering, Resursallokering  Bakgrund: Penningtvätt är ett växande problem som skadar samhället. LÄS MER

  5. 5. Vart tog det lokala bankkontoret vägen? : En kvalitativ fallstudie på svenska storbankers förändrade kundhanteringsprocesser under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Yamin; Natalie Hultman; [2021]
    Nyckelord :Customer loyalty; Banks; Trust; Customer Relationship Management; e-CRM; Covid-19; Pandemic; Digitalization; Satisfaction; Relationship marketing; Profitability.; Kundlojalitet; Banker; Förtroende; CRM; e-CRM; Covid-19; Pandemi; Digitalisering; Tillfredsställelse; Relationsmarknadsföring; Lönsamhet.;

    Sammanfattning : Under Covid-19-pandemin har svenska storbanker tvingats digitalisera en stor del av sina verksamheter, för att klara av kundernas förändrade behov. I denna studie undersöks hur svenska storbanker har förändrat sina kundorienterade processer under pandemin. LÄS MER