Sökning: "studie webb"
Visar resultat 1 - 5 av 213 uppsatser innehållade orden studie webb.
1. Deriving Spectral Maps from JWST Data : A Study of Enceladus’ Plumes
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study investigates the presence of water vapor plumes in the region south of Enceladus, a moon in the Saturnian system, through observations conducted by the James Webb Space Telescope. Enceladus is believed to harbor a subsurface ocean or localized water reservoir that gives rise to water geysers, expelling vapor into its tenuous atmosphere and outer space. LÄS MER
2. Exploring the Potential of Virtual Reality Shopping for Furniture : A Comparative Study with Web-based Retail
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för teknik och naturvetenskapSammanfattning : Today there are two main ways of shopping; on a website or in a physical store, and each of them comes with its own benefits and downsides. A prototype for a store in virtual reality (VR) was created to take advantage of the unique aspects of VR, it created a shopping experience that is an improvement over web stores and has some advantages over physical stores too. LÄS MER
3. Implementationen av tillgänglighetsriktlinjerna på kommersiella och statligt ägda företag : En kvantitativ studie om tillgänglighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The internet is an important source for people to access news and other important information that can be crucial for their daily lives. Previous research has shown that accessibility guidelines are not prioritized in many businesses and that knowledge of the fact that increased accessibility benefits all users is limited. LÄS MER
4. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. LÄS MER
5. En jämförelse av webbaserade REST och GraphQL-AP : En teknikorienterad undersökning för att jämföra lämpliga API-tekniker till SPV.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : Detta examensarbete är baserad på ett projekt hos SPV. Den presenterar resultaten av en studie som syftar till att utvärdera och jämföra prestanda hos olika webb-API-tekniker och hanterare. LÄS MER