Sökning: "studiens trovärdighet"

Visar resultat 1 - 5 av 246 uppsatser innehållade orden studiens trovärdighet.

  1. 1. “Förvaltningsrätten finner inte skäl att frångå läkarnas samstämmiga bedömning” - En studie om uttryck för makt i psykiatrisk tvångsvård.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Helena Eklund; Catherine Laska; [2024-03-19]
    Nyckelord :Psykiatrisk tvångsvård; psykiatri; makt; kategoriseringar; avvikelse; normalitet; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och förstå hur makt uttrycks och utövas i bedömningar om behov av psykiatrisk tvångsvård. Frågeställningar i studien berör hur sociala kategoriseringar kommer till uttryck, hur föreställningar om normalitet och avvikelse uttrycks och hur uttryck för makt syns i språkliga formuleringar. LÄS MER

  2. 2. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  3. 3. Implementering av GRI-standarder och riktlinjer: Fördelar och Utmaningar i Hållbarhetsredovisningen : En kvalitativ studie av svenska statliga företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Ivarsson; Sofie Skalberg; [2024]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Global Reporting Initiative GRI ; Legitimacy theory; Institutional theory; Stakeholder theory; Swedish state-owned companies; Hållbarhetsredovisning; Global Reporting Initiative GRI ; Legitimitetsteorin; Institutionell teori; Intressentteorin; Svenska statliga bolag;

    Sammanfattning : Titel: Implementering av GRI-standarder och riktlinjer: Fördelar och Utmaningar i Hållbarhetsredovisningen. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Sofia Ivarsson och Sofie Skalberg. Handledare: Jean Claude Mutiganda. LÄS MER

  4. 4. Framtidens copywriter är AI - eller? : En experimentell studie som undersöker relationen mellan generativ artificiell intelligens och copywritingkompetensen inom kommunikatörsprofessionen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Amelia Andersson; Åsa Engström; [2024]
    Nyckelord :Generative Artificial Intelligence; copywriting; credibility; conviction; Generativ artificiell intelligens; copywriting; trovärdighet; övertygelse;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to examine whether it was possible to discern any effect on the perception of the content of a copytext in terms of credibility and conviction, depending on whether the writer was ChatGPT or a human copywriter, and whether it was possible to discern any effect on the perception of the writer in terms of creativity and professionalism. To achieve the purpose of the study, the following questions were formulated: 1. LÄS MER

  5. 5. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Nordin; Philip Urtel Carlbom; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesaktivism; kommunikation; kris; kriskommunikation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER