Sökning: "styra kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 126 uppsatser innehållade orden styra kunder.

  1. 1. Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare : En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emil Johnsson; Tobias Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Negotiation; negotiation strategies; adaptive selling; Förhandling; förhandlingsstrategier; anpassningsförsäljning;

    Sammanfattning : Titel: Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare: En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. Rotorsaksanalys av avvikande ventiler : En fallstudie hos Nordhydraulic AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Zune Näsholm; [2023]
    Nyckelord :Hydraulic systems; Root-cause analysis; Quality inspection; Valve deviation; Hydrauliska system; Rotorsaksanalys; Kvalitetskontroll; Ventilavvikelser;

    Sammanfattning : Mobila hydrauliska ventiler används ofta i tunga industrier för att styra hydrauliska system för att hantera material. Funktionaliteten är kritisk i dessa situationer då det utgör en miljöfara och säkerhetsfara om funktionaliteten inte är uppnådd. LÄS MER

  3. 3. SaaS-baserade affärsmodeller : Utvecklingen av en SaaS-baserad affärsmodell och dess fundamentala komponenter

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Maryam Kamil; Isak Nordenback; [2023]
    Nyckelord :SaaS; Software as a Service; Business models; Cloud services; Cloud-based business models; Servitization; Digital servitization; Business model innovation; Business model maturity; Business model development; SaaS; Software as a Service; affärsmodeller; molntjänster; molnbaserade affärsmodeller; tjänstefiering; digital tjänstefiering; affärsmodellsinnovation; affärsmodellers mognad; affärsmodellsutveckling;

    Sammanfattning : Digital teknik används alltmer av företag för att utveckla sina erbjudanden, och framstegen inom området har haft en betydande inverkan på att företag omprövar och förändrar sina affärsmodeller. En viktig teknologi inom detta område är molntjänster (eng. LÄS MER

  4. 4. Potential benefits of implementing demand response into Vattenfall’s district cooling grid in Uppsala, Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Magdalena Guerrero Wretljung; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Lately, there has been an increased cooling demand in Vattenfall’s district cooling (DC) network in Uppsala, Sweden. This especially occurs on warmer summer days, during so-called peak demand periods, where there is limited cooling capacity combined with limited distribution capacity in the network. LÄS MER

  5. 5. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ewelyn Strandberg; Ingrid Åsenius; [2022]
    Nyckelord :Demand shaping; Demand management; Demand variability; Internal demand variability; Forecasting; External demand variability; Integrating demand and supply; Styra efterfrågan; Variationshantering; Efterfrågevariation; Intern efterfrågevariation; Prognostisering; Extern efterfrågevariation; Integering av försäljnings- och leveransfunktioner;

    Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER