Sökning: "subject and language integrated teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden subject and language integrated teaching.

  1. 1. CLIL and CBI in Relation to Motivation in the ESL classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nora Mårtensson; Ella Östrand; [2023]
    Nyckelord :Content and Language Integrated Learning; CLIL; Content Based Instruction; CBI; Second Language Learning; English Second Language Learning; ESL; Motivation; Foreign Language Learning; Primary School; Educational Research;

    Sammanfattning : In this paper we explore language learning in relation to motivation. The correlation between teachers' didactic choices and their relation with the learners is crucial to create motivation. LÄS MER

  2. 2. Språkutvecklande arbete och modersmålsundervisning : status, roll och framtid i skola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Klara Fohlin; Frej Jessica; [2023]
    Nyckelord :language acquisition; language development; social science education; primary school; subject language; native language; språkutveckling; samhällskunskap; ämnesspråk; modersmålsundervisning; lågstadie;

    Sammanfattning : Today we live in a multicultural society where many students have Swedish as a second language. Straszer et al. (2022) says that in 2017 24% of all students in the Swedish schools had recently migrated to Sweden. LÄS MER

  3. 3. Språkinriktad undervisning i mediaämnet : Ett autoetnografiskt utvecklingsarbete i gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Johan Fagerström; [2022]
    Nyckelord :professional learning; teacher development; content and language integrated learning; media teaching;

    Sammanfattning : In connection with the introduction of the current curriculum in 2011, a student’s language development became the shared responsibility of all subject areas. This imply that a student’s knowledge development can be strengthened no matter the subject area through teaching methods that focus on developing language skills. LÄS MER

  4. 4. Det transspråkande klassrummet - möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie om transspråkande som arbetssätt för att stärka flerspråkiga elevers lärande i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Fahima Khan; Fleege Lina; [2022]
    Nyckelord :translanguaging; translanguaging approaches; multilingualism; multilingualism as a resource; scaffolding; swedish compulsary school; grades 4–6; transspråkande; transspråkande arbetssätt; flerspråkighet; flerspråkighet som resurs; scaffolding; svensk grundskola; årskurs 4–6;

    Sammanfattning : I dagens globaliserade samhälle har den språkliga situationen inom svenska skolan förändrats markant de senaste åren och allt fler elever är flerspråkiga med olika förstaspråk. Som lärare är det viktigt att ta del av aktuell forskning för att på en vetenskaplig grund kunna göra val av arbetssätt för att utveckla kunskaper på ett inkluderande sätt hos alla elever. LÄS MER

  5. 5. Tasks in English workbooks : An analysis of task types in workbooks for the English subject in the ninth grade

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Rayan Dandache; [2021]
    Nyckelord :Tasks; task-types; skills; workbooks; English as a second language; uppgifter; uppgiftstyper; kompetenser; Engelska som andraspråk;

    Sammanfattning : The study aimed to find out and compare what skills and task-types that could be found in two workbooks for the ninth grade in English as a second language in Sweden. The research was conducted using a quantitative content and text analysis in order to compare two workbooks and categorize their tasks into production and interaction skills and task-types. LÄS MER