Sökning: "subject conceptions"

Visar resultat 1 - 5 av 133 uppsatser innehållade orden subject conceptions.

  1. 1. Mapping the reality of relationshop and sex education in the UK: A phenomenographic exploration of stakeholder conceptions regarding religious and political issues affecting a school’s implementation of policy.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Samuel Paul Holt; [2023-06-19]
    Nyckelord :Personal social health and economic education; PSHE; relationship and sex education; RSE; statutory guidance; phenomenography;

    Sammanfattning : Aim: This case study aims to ontologically map out the conceptions that stakeholders in a small rural school in Norfolk have regarding the new statutory guidance for relationship and sex education (RSE). The main areas of exploration are the conditions under which RSE is understood, structured and taught. LÄS MER

  2. 2. Sentient Objects — A Theoretical Analysis of the Potential of Animals as Legal Subjects

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Alice Edfast; [2023-04-26]
    Nyckelord :Jurisprudence; Legal theory; The legal subject; Legal personhood; The person-thing dichotomy; Animal Law theory; Animal sentience; Animal slaughter; Animal testing; Legal rights; Hohfeld’s fundamental legal conceptions; Speciesism; Humanism; Posthumanism; Greimas’ semiotic square;

    Sammanfattning : The sentience of animals has been scientifically proven since the nineteenth century, which has led to changes in our attitude towards animals and to the proliferation of anti-cruelty laws. But despite the rise of an Animal Law discipline, animal rights organisations’ attempting to elevate the legal status of animals, and several recent European legislative changes categorising animals as “non-things”, the legal status of a person has not yet been extended to animals. LÄS MER

  3. 3. Elevers föreställningar om fantasi : och hur de använder sig av fantasin för att lösa uppgifter i ämnena teknik och bild

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Eva Zwahlen; [2023]
    Nyckelord :fantasy imagination socioculture subject didactics image middle school elementary school pedagogy drawing pretend play didactics free play children students creativity cognition development; fantasi sociokultur ämnesdidaktik bild mellanstadium grundskola bildpedagogik ritning låtsaslek bilddidaktik fri lek barn elever kreativitet kognition utveckling;

    Sammanfattning : Examensarbetet undersöker hur elever använder fantasin när de får en bilduppgift i ämnet bild och när de får en ritningsuppgift i ämnet teknik. Studien är utförd på elever i årskurs sex. Studien undersöker hur eleverna skapar inre bilder utifrån sina erfarenheter och använder sin fantasi för att lösa konkreta skoluppgifter. LÄS MER

  4. 4. Homosexualitet & utmanande av kristen konservatism i hiphop-genren : En multimodal kritisk diskursanalys av musikvideon "Montero".

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jennifer Peeters; Rebecka Fleur; Nora Stam; [2023]
    Nyckelord :Homosexualitet; manlig hegemoni; religiös symbolism; utmanande; reproducering.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the popular cultural conceptions and representations of homosexuality. A case study is conducted of the music video "Montero" by the hip-hop artist Lil Nas X. With a Multimodal Critical Discourse Analysis we aim to contribute with existing knowledge about the subject and the problems surrounding it. LÄS MER

  5. 5. Svenska gymnasieelevers uppfattningar om storlek och avstånd i universum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Karolin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Astronomy; Misconceptions; Educational Research; Science Education; High School Students; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how students in Swedish upper secondary school conceptualize sizes and distances of some astronomical objects, such as planets and stars, as well as the students’ general knowledge of the objects themselves. The study uses a constructivist framework and explores how well the students’ conceptions match the scientific facts and definitions, and what misconceptions and alternative conceptions they hold. LÄS MER