Sökning: "subjectification"

Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade ordet subjectification.

  1. 16. “It’s still a north to south relationship” - A critical discourse analysis on the power of evaluative research and representations of social change within Voluntary Sustainability Standards

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management; Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Julia Vita Helena Baumeister; [2022]
    Nyckelord :Voluntary Sustainability Standards; agricultural value chains; social change; development theories; power asymmetries; power and voice; agricultural producers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Voluntary Sustainability Standards (VSSs) build on market-based governance mechanisms to create fairer and more equitable terms of trade within smallholder-dominated agricultural value chains. Various frameworks and theoretical approaches have arisen to assess social impacts generated through VSSs; however, the findings are scattered and inconsistent. LÄS MER

  2. 17. Vilken typ av medborgare vill vi ha? : en idealtypsanalys av kursplanen i samhällskunskap för årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Joakim Johansson; [2022]
    Nyckelord :civics; curriculum theory; Gert Biesta; qualification; socialisation; subjectification; school; samhällskunskap; läroplansteori; Gert Biesta; kvalifikation; socialisation; subjektifiering; skolan;

    Sammanfattning : This study is written in the light of the ongoing debate in Sweden about the school's purpose, and the political will to enhance the schools focus on factual and subject knowledge. This study aims to explain how this purpose can be read in today's syllabus for the civics subject for school years 4-6. LÄS MER

  3. 18. "Fortbildning ska man inte gnälla på" : En fenomenologisk analys av lärares kollegiala fortbildning

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Britta Östangård; [2021]
    Nyckelord :Phenomenological life-word; Biesta; compulsory collegiate continuing professional development; continuing professional development; experience; teacher; primary school; subjectification; Livsvärldsfenomenologi; Biesta; upplevelse; obligatorisk kollegial fortbildning; fortbildning; lärare; grundskolan; subjektifiering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur kollegial obligatorisk fortbildning erfars av erfarna och verksamma lärare i grundskolan. Genom den valda ansatsen livsvärldsfenomenologi problematiseras innebörder av hur lärarnas upplevelser och erfarenheter kan förstås inom ramen för deras kontext. LÄS MER

  4. 19. Mirror, Mirror : Embodying the sexed posthuman body of becoming in Sion Sono’s Antiporno (アンチポルノ, 2016) and Mika Ninagawa’s Helter Skelter (ヘルタースケルター, 2012)

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Zara Luna Hjelm; [2021]
    Nyckelord :internalized gaze of oppression; Sion Sono; Mika Ninagawa; Antiporno; Helter Skelter; Japanese cinema; film analysis; gender; plastic surgery; beauty standards; body commodification; self-objectification; Japan; becoming; cyborg feminism; the charmed circle; masculine domination; j-horror; pinku egia; ego guro nansensu; shojo manga; BDSM;

    Sammanfattning : This thesis examines the embodiment of the sexed body and the struggle of fitting into the narrow frames of what a woman is supposed to behave and look like in Japanese cinema. Using the medium of film, I, therefore, seek to produce knowledge regarding the internalized gaze of the oppressor, and self-objectification, caused by the capitalist heteropatriarchy. LÄS MER

  5. 20. Historieämnets grammatik – Undervisningens syfte i en förändrad utbildningskonception

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Robin Eklånge; [2020-07-01]
    Nyckelord :’history instruction’ ’purpose’ ’educational conceptions’ ’functions of education’ ’curriculum’ ’history didactics’;

    Sammanfattning : This essay departs from the perception that in a Swedish context of educational policy, a change in the educational conception has occurred, from a democratic conception of education to an instrumental one. The purpose of the study is to explore how the purpose of the history subject can be understood in relation to this change. LÄS MER