Sökning: "subjektiv kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden subjektiv kommunikation.

  1. 1. Ambulanspersonals erfarenheter av patienter med smärta : En kvalitativ litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Evelina Dagerbrant; Jessika Eriksson; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Introduktion: Ambulanspersonal möter ofta patienter med smärta och det är ett av de främsta symtom som de ställs inför. Tidigare forskning har visat att smärta inte undersöks, är svårt att bedöma samt att det underbehandlas. Detta kan leda tillfysiologiska ogynnsamma effekter. LÄS MER

  2. 2. OMVÅRDNADSÅTGÄRDER SOM BIDRAR TILL SMÄRTLINDRING PÅ AKUTMOTTAGNINGAR - En strukturerad litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elsa Björklund; Elsa Lindeblom; [2023-03-15]
    Nyckelord :Akutmottagning; Smärtlindring; Smärta; Omvårdnadsåtgärder; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den vanligaste orsaken till att söka vård på akutmottagningar är smärta. Smärta är en subjektiv upplevelse och ett komplext fenomen som kräver behandling för att undvika patientlidande och andra negativa effekter. LÄS MER

  3. 3. Patienters upplevelser av postoperativ smärta : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Filippa Halldin; Lovisa Bråse; [2023]
    Nyckelord :Postoperative pain; patients’ experiences; nurses’ treatment; nursing; communication; suffering.; Postoperativ smärta; patienters upplevelser; sjuksköterskans bemötande; omvårdnad; kommunikation; lidande;

    Sammanfattning : Smärta är en subjektiv upplevelse där fenomenet erfars olika av alla. Postoperativ smärta är en akut smärta som uppkommer till följd av en operation, som ofta går att förebygga och lindra. LÄS MER

  4. 4. Organisk marknadsföring på TikTok -En kvantitativ enkätstudie om hur organisk marknadsföring påverkar köpintentionen hos konsumenter på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Paula Holmqvist; Isabel Torres; [2023]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Digital marknadsföring; TikTok; Theory of Planned Behavior; Electronic Word Of Mouth; User-Generated Content; Social Media Marketing; Organisk marknadsföring; Sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore how different factors connected to organic marketing on TikTok affect how individuals are tempted to purchase. TikTok is a social media platform that differs from previous platforms as TikTok is a content driven and not follower driven app. LÄS MER

  5. 5. Backup opening of automatic doors in autonomous vehicles : A usability study

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Edberg; Madelene Schulz; [2023]
    Nyckelord :Situation awareness; Usability; User safety; Physical user experience; Accessibility; Situationsmedvetenhet; Användbarhet; Användarsäkerhet; Fysisk användarupplevelse; Tillgänglighet.;

    Sammanfattning : Shared autonomous vehicles provide a solution for the future of sustainable and accessible transportation in urban areas, both in terms of social and environmental sustainability. However, these types of vehicles face different challenges in comparison to privately owned ones. LÄS MER