Sökning: "subkulturer i media"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden subkulturer i media.

  1. 1. Annorlunda och ovanligt spännande : – Bibliotekens arbete med ovanligt, alternativt, smalt eller för många okänt material

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Åsa Wahlberg; [2017]
    Nyckelord :medieplanering; variation; bibliotekens roll; subkulturer; omvärldsbevakning; nischer; biblioteksrum;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine how public libraries and school libraries work with genres and subjects which are uncommon, alternative, narrow or appear to be unknown to many people. The focus is on the attitudes and perceptions of library staff responsible for selecting and mediating media. LÄS MER

  2. 2. Ungdomar, kändisar och moral : Cannabisbrukaren i svensk dagpress 2012

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Jonas Ekman; Tomas Eriksson; [2013]
    Nyckelord :cannabis hasch marijuana whitney houston åsö nordman aftonbladet expressen dagens nyheter svenska dagbladet;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker diskurser om cannabis och hur bilden av ungdomar och vuxna som använder drogen presenteras i tidningarna Aftonbladet, Dagens Nyheter, Expressen och Svenska Dagbladet under år 2012. Studien är en kvalitativ diskursanalys efter Norman Faircoughs tredimensionella metod. LÄS MER

  3. 3. Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIKA LINDBERG; SEBAHAT ISMAILI; [2011]
    Nyckelord :konsument; brus; subkulturer; conventional and unconventional marketing method; guerrilla; consumer; noise; excess supply; subcultures; konventionella och okonventionella marknadsföringsmetoder; gerilla; utbudsöverskott;

    Sammanfattning : I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Faile vs. Banksy : an investigation of the unsanctioned urban expression and its development in the transition from the street to the gallery.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för konsthistoria och visuella studier

    Författare :Peter Bengtsen; [2007]
    Nyckelord :street art; gatukonst; graffiti; Banksy; Faile; bildrum; subkulturer; motkultur; Art history; Konsthistoria; Sociology; Sociologi; Arts and Architecture; Social Sciences;

    Sammanfattning : Through a comparative analysis of works by street artists Faile and Banksy, from both the street and the gallery, I make the point that the field of modern street art is not as homogenous as the media and the established art world often portray it. By differentiating between sub- and counter-cultural agents, I point out the span of social and ideological backgrounds within the street art culture and suggest that these in some cases become manifest within the visual expression of the artist. LÄS MER

  5. 5. "Vad döljer sig bakom detta, vad är betydelsen, och vad innebär det för företaget?" : en organisationsstudie med fokus på meningsskapande, subkulturer och kommunikationsmönster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin H. Franzén; Gunilla Stark; [2002]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Uppsatsen tar sin utgångspunkt i övertygelsen att den närmaste sociala och materiella arbetssituationen har störst betydelse för hur vi som organisationsmedlemmar tolkar vår tillvaro för att skapa mening av denna. Därmed antas olika arbetskontexter kunna skapa olika kulturer och sätt att kommunicera inom en och samma organisation. LÄS MER