Sökning: "subkulturer musik"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden subkulturer musik.
1. Éclatians Assemble! : Trygghet, kreativ utveckling och hierarkier i ett separatistiskt rum för musikproduktion
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna studie undersöker deltagarnas upplevelser av ett separatistiskt tryggt rum för musikproduktion, specifikt för tjejer, transpersoner och ickebinära personer. Målet är att förstå hur deltagandet i dessa rum påverkar individernas självkänsla och kreativa utveckling. LÄS MER
2. Raggen går! En musiketnologisk studie av raggarkulturen i Venjan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/MusikvetenskapSammanfattning : Den svenska raggarkulturen är en av våra absolut mest seglivade subkulturer. Från att ha varit en stadsburen, beryktad ungdomskultur på 50-talet till att idag blivit en symbol för landsbygden. Syftet med den här musiketnologiska studien är att undersöka musikens roll och funktion för raggarkulturen i byn Venjan i norra Dalarna. LÄS MER
3. Hur varumärken uppfattas av subkulturer : En fallstudie om företaget WeAretheSuperlativeConspiracy
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : WeSC är ett företag som grundades 1999 av Greger Hagelin, en förre detta skateboardåkare som ville skapa ett nytt koncept; kombinationen streetwear med fashion. WeSC står för WeAretheSuperlativeConspiracy, och innebär en överlägsen konspiration med människor som gör något riktigt bra. LÄS MER
4. Punky Reggae Party. : Ideologisk och musikalisk jämförelse av reggae och punk.
Kandidat-uppsats, Institutionen för musikvetenskapSammanfattning : Kallin, Linus. Punky Reggae Party. Ideologisk och musikalisk jämförelse av reggae och punk. C-uppsats Uppsala universitet, 2011. LÄS MER
5. Unga musikkonsumenter : En studie av vad som påverkar unga konsumenters val av populärmusik
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den uppsats som i följande beskrivs har syftat till att ur ett konsumentperspektiv undersöka och förstå vad som gör att unga konsumenter väljer att lyssna på den populärmusik de lyssnar på. Detta för att förstå hur marknadsförare ska marknadsföra artister i den förändrade musikindustrin. LÄS MER