Sökning: "supermarket"
Visar resultat 6 - 10 av 190 uppsatser innehållade ordet supermarket.
6. Verkstan
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : I det lilla samhället Ösmo utanför Nynäshamn centrerar de flesta av aktiviteterna och rörelsen runt pendeltågsstationen samt Ösmo centrum. I centrum finns idag endast en liten ICA Supermarket, ett apotek, en lokal butik vid namn priskrossaren, en pizzeria samt en simhall. LÄS MER
7. Vilken funktion fyller ICA I Iove eco? - En studie av hur en miljömärkning kan användas och påverka sin omgivning i en livsmedelsbutik.
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC); Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The choices costumers make in the supermarket can influence to what extent food production is sustainable. There is also a growing pressure on retailers to step up and enable and encourage sustainable choices for the costumer. LÄS MER
8. Sorunda Skafferi
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : I SKAFFERIET integrerar man forskning och produktion av VERTIKAL ODLING med SAMLINGSPLATSER för folket i SORUNDA. Anställda forskar om och håller utbildningar kring hur man effektivast kan odla HYDROPONISKT. Huset kan ses som en MASKIN där utformningen baserats på att MAXIMERA FÖRUTSÄTTNINGARNA för vertikal odling. LÄS MER
9. How Relationship Marketing can Improve the Value Proposition and Increase the Sales of Organic Food : A Single Case Study Exploring How Different Actors in the Food Industry Can Implement Marketing Strategies
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In recent years, organic food sales in Sweden have experienced a decrease in sales, opening up new challenges and opportunities for various actors within the food industry. The Swedish food industry works extensively with sustainability and aims to foster a sustainable food system. LÄS MER
10. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER