Sökning: "supplier"
Visar resultat 16 - 20 av 1744 uppsatser innehållade ordet supplier.
16. Digitala tvillingars användning vid beslutsfattning i bygg- och fastighetsbranchen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bygg- och fastighetsbranschen präglas av långsam digitaliserings takt där bristande dokumentation förekommer och i vissa fall försvårar beslutsfattningsmoment. Digitala tvillingar är kända för att effektivisera fastighetsförvaltning och bidra till bättre beslutsfattning. LÄS MER
17. Framing sustainable consumerism in the retail market : a case study of Axfood
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : The pressure on retail businesses to be a part of, or even lead, the transition into a more sustainable world is putting a lot of pressure on the wholesale market. The debate on whom the responsibility should fall on is divided between consumers, the government, and companies. LÄS MER
18. A case study on Trucks’Crossmembers at Volvo Group
Master-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : This thesis aims at investigating the crossmember business within the context of Volvo Trucks, with a focus on identifying standardization opportunities and optimizing the supply chain for improved efficiency and cost savings. The objectives of this study include mapping commonalities in design, raw material grade, surface finish, and thickness across different trucks and brands. LÄS MER
19. Mitigation of supply chain uncertainties caused by material shortage : A case study with Loccioni
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : The ongoing semiconductor shortage impacts organizations throughout the supply chain operationally and financially. Limited material for a sudden increase in demand during the Covid-19 pandemic led to a heightened supplier power and result in the prioritization of customers. LÄS MER
20. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER