Sökning: "support educator"

Visar resultat 16 - 20 av 140 uppsatser innehållade orden support educator.

  1. 16. Förskollärares erfarenheter av att arbeta med flerspråkighet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Inese Izkapte Saad; [2022]
    Nyckelord :preschool; multilingualism; preschool teachers` experiences; phenomenography; interviews; förskola; flerspråkighet; förskollärares erfarenheter; fenomenografi; intervjuer;

    Sammanfattning : This study examines preschool teachers` experiences of working with multilingualism. Through the study I want to find out about what experiences preschool teachers have about working with multilingualism and what has changed during their working life. LÄS MER

  2. 17. Relationer i blickfånget : Ett pedagogperspektiv på lärar-elev-relationen i fritidshem

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Antonia Ljungmark; [2022]
    Nyckelord :educational sciences; pedagogy; teacher-student relationships; relationships; relationship work; relationship skills; schoolage educare centres; leisure centres; teaching at the leisure center; individual perspective; social interaction; collegial support; utbildningsvetenskap; pedagogik; fritidspedagogik; lärar-elev-relationer; relationer; relationsarbete; relationskompetens; fritidshem; undervisning på fritidshemmet; individperspektiv; socialt samspel; kollegialt stöd;

    Sammanfattning : Bakgrund: I en asymmetrisk relation såsom mellan vuxen och barn, har den vuxne alltid det yttersta ansvaret för relationens kvalitet (Juul & Jensen, 2002/2003). Skolverket (2016) framhåller att relationer som präglas av närhet, respekt och positivitet är en del av fritidshemsundervisningen. LÄS MER

  3. 18. Pedagoger och toddlares strategier i sociala samspel : En kvalitativ studie om pedagogers strategier i arbetet med toddlarna samt toddlarnas tillträdesstrategier i samspelssituationer utomhus.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Julia Helgesson; [2022]
    Nyckelord :Toddler; educators; strategies; socio-cultural perspective; qualitative research; Toddlare; pedagoger; strategier; socialt samspel; sociokulturellt perspektiv; kvalitativ forskning.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute knowledge about how educators work with toddlers’ social interaction in interaction situations. The study is based on qualitative research where the methods interview, and observation have been used. The theoretical perspective on which the study is based is the socio-cultural perspective. LÄS MER

  4. 19. Lss vuxenboende : En studie av personalens upplevelse av delaktighet för brukarna i LSS vuxenboende

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Maryam Sadeghkhani; [2022]
    Nyckelord :Empowerment; Grassroots bureaucracy; LSS-the law on support and services for certain disabled persons; Participation; Power; Room for action and Self-determination.;

    Sammanfattning :   A society for everybody mean that everybody shall participate in the society on equal terms. Individuals with disabilities shall reach a high level of participation in the society, especially in their own home. LÄS MER

  5. 20. Pedagogers åsikter och erfarenheter gällande digitala undervisningsverktygs möjligheter för ett mer aktivt lärande : Hur digitala verktyg kan bidra till en ökad inlärning genom ökad interaktion och interoperabilitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Karwan Gara; [2022]
    Nyckelord :digitalisation; digital resources; digital education; interactivity; interoperability; interface; educator;

    Sammanfattning : In recent years, we have witnessed a faster pace of implementation of digital resources in schools, not least due to the covid-19 pandemic. Digital education tools are today considered a main component of schools and are seen as a hygiene factor. LÄS MER