Sökning: "supporthantering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet supporthantering.

  1. 1. Deep Learning för klassificering av kundsupport-ärenden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Datavetenskap

    Författare :Max Jonsson; [2020]
    Nyckelord :Natural Language Processing; Text Classification; Convolutional Neural Network; Long Short Time Memory; Naturlig språkbehandling; Textklassificering; Convolutional Neural Network; Long Short Time Memory;

    Sammanfattning : Företag och organisationer som tillhandahåller kundsupport via e-post kommer över tid att samla på sig stora mängder textuella data. Tack vare kontinuerliga framsteg inom Machine Learning ökar ständigt möjligheterna att dra nytta av tidigare insamlat data för att effektivisera organisationens framtida supporthantering. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av upplevd effektivisering vid användandet av chatbot : Hur upplever supportpersonal chatbotar ur en effektivitetssynpunkt?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Martin Nilstomt; [2019]
    Nyckelord :chatbot; effektivisering; support; tid; kostnad; produktivitet; effektivitet; implementation; intervjustudie;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ intervjustudie med syfte att undersöka hur supportpersonal upplever chatbotar ur en effektivitetssynpunkt. Fem testdeltagare med erfarenhet av supporthantering intervjuades i studien. Före intervju fick deltagarna genomföra testscenarion med två chatbotar. LÄS MER

  3. 3. Byte av Ärendehanteringssystem : - Förstudie och REST API av kund-databas

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Ted Dahlberg; [2018]
    Nyckelord :Requirements Specification; Zendesk; Jira Service Desk; REST API; Nodejs.;

    Sammanfattning : Leeroy Group AB är ett IT-produktbolag i Sundsvall som även sköter support för sina produkter. Detta görs i ett egenutvecklat ärendehanteringssystem som under tid utvecklats och skräddarsytts efter verksamhetens behov. LÄS MER

  4. 4. Krav och arkitektur för CAD/PLM-support : Med en utvärdering av fem ärendehanteringssystem

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Johan Lindström; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport är resultatet av ett examensarbete inom Industriell Produktion vid KTH, utfört vid Avalon PLM AB. Syftet har varit att grundligt utreda vad som krävs för att sätta upp en "first line"-support för användare till Siemens Industry Softwares produktportfölj. LÄS MER

  5. 5. RAMVERK FÖR EFFEKTIV KUNDSUPPORT : Utifrån ITIL, CRM och supporthantering på mjukvaruföretaget Medius AB

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Niclas Stamfjord; Mats Thunell; [2009]
    Nyckelord :CRM; customer relationship management; customer support; service management; call center; contact center; customer service; ITIL; IT infrastructure library; support management; knowledge management; workflow; kundsupport; supporthantering; ärendehantering; ärendehanteringssystem; felhantering; ITIL; CRM;

    Sammanfattning : The goal of customer support is to help clients achieve maximum value in their services and products. Customer support is the public face of a company, which means that it is important to give the customer a positive experience and live up to customer expectations. LÄS MER