Sökning: "susanne Andersson örebro"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden susanne Andersson örebro.

  1. 1. Pedagogers arbete med jämställdhet i förskolan -En kvalitativ studie om hur pedagogers interaktion med barn producerar könsnormer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Jessica Andersson- Wessman; Susanne Pöhner; [2020]
    Nyckelord :Gender; gender differences; gender equality; gender norms; educators; preschool;

    Sammanfattning : To increase awareness of the work of gender equality in schools among educators, the school system shall contribute to knowledge in what the concept means. To gain a greater understanding within the school environment about gender equality, changes were introduced in Skollagen (2010:800) to highlight schools in their work to counter gender stereotyped roles and all children should be treated in the same way regardless of gender. LÄS MER

  2. 2. Arbetsterapeutens samarbete med andra yrkesprofessioner vid arbete med personer med demenssjukdom : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Louange Ndrouke; Susanne Andersson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Ljudmiljön på två särboenden för äldre : En pilotstudie

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Hälsoakademin

    Författare :Susanne Andersson; Angelica Eriksson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Naturorienterad undervisning i grundskolans tidigare år : - En studie av ämnets förekomst och betydelse ur ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Susanne Malm; Malin Andersson; [2008]
    Nyckelord :Pedagogik; Didaktik; NO-undervisning;

    Sammanfattning : Naturorienterad undervisning i grundskolans tidigare år – En studie av ämnets förekomst och betydelse ur ett lärarperspektiv Syftet med vår studie, inom Pedagogik med didaktisk inriktning C, är att få insikt och ökad förståelse för NO-undervisning i grundskolans tidigare år ur ett lärarperspektiv. Vårt syfte är inspirerat av våra VFU erfarenheter, vilket vi förankrat i relevant litteratur. LÄS MER