Sökning: "susanne rosen"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden susanne rosen.

  1. 1. Gestaltande undervisnings- och redovisningsformer med särskilt fokus på Grundlärarprogrammet – Förskoleklass och grundskolans åk. 1-3

    L3-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Susanne Rosén; [2015]
    Nyckelord :estetiska lärprocesser; gestaltande undervisningsformer; nätcampus;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Det goda samtalet : En studie om vägledningssamtalet i praktiken

    M1-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Susanne Porswald; Mattias Rosén Stoor; [2013]
    Nyckelord :Vägledningssamtal; vägledare; samtalstyp; vägledningsmetod; eklektiskt förhållningssätt; generiska färdigheter.;

    Sammanfattning : Studien syftar till att förklara hur vägledningssamtal praktiseras inom tre valda verksamheter – gymnasieskolan, Arbetsförmedlingen samt Arenan (introduktionsprogram), utifrån verksamma studie- och yrkesvägledares upplevelser. Fokus ligger på (1) hur utformning i form av målsättning, målgrupp och yrkesbeskrivning påverkar samtalet, (2) hur sökandes behov påverkar samtalet samt (3) hur vägledarna motiverar val av vägledningsmetod. LÄS MER

  3. 3. Radio i skolan : En fallstudie av ett estetiskt lärande projekt

    Magister-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Susanne Rosén; [2009]
    Nyckelord :radio; aesthetic learning processes; learning style; self-esteem; narrative; special needs education; radio; estetiska läroprocesser; lärstilar; självkänsla; berättande; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Projektet ”Radio i skolan” riktade sig till elever inom det individuella programmet på en gymnasieskola. Det pågick sammanlagt en termin. Projektet innebar ett arbetssätt där fokus låg på innehåll, att berätta om ett ämne. Uttrycksformen för detta var att göra ett eget radioprogram. LÄS MER

  4. 4. Den goda viljan - lärarrelationens betydelse för elevers lärande

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Susanne Norrman; Elisabeth Rosén; [2006]
    Nyckelord :relationer; möten; subjekt; objekt; betyg;

    Sammanfattning : Syftet med följande arbete är att beskriva elevers uppfattningar om positiva möten med lärare samt visa på relationers betydelse för elevers betygsutveckling. Vi ville undersöka om det fanns variationer och mönster mellan olika elevers uppfattningar om goda relationer beroende på vilka betyg de har. LÄS MER