Sökning: "sustainability education"
Visar resultat 1 - 5 av 594 uppsatser innehållade orden sustainability education.
1. Educating the future - Responsibly: A qualitative study about sustainability perceptions in education within Stockholm School of Economics
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Given the sustainability challenges that the world faces today, understanding and having insight into the nuances of sustainability and sustainability implementation is more important than ever. Business schools, as an incubator for future leaders, have an important role in fostering sustainable leadership. LÄS MER
2. Hållbara material för bildframställning : En kvalitativ studie om integrationen av milö- och hållbarhet i bildämnet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka hur två bildlärare på gymnasiet integrerar miljö- och hållbarhet i bildundervisningen vad det gäller material och tekniker för bildframställning. Genom semistrukturerade intervjuer har dessa bildlärares beskrivningar om integrationen av miljö- och hållbarhet samlats in. LÄS MER
3. Waste or Want: Does processing have an effect on the desirability of upcycled food products? : a Swedish consumer acceptance study
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Food waste presents a significant obstacle to the food system’s transition to sustainability. With an ability to mitigate industrial food waste and its effects, the concept of upcycled food aims to safely adapt elements from the waste streams for human consumption by transforming them into ingredients to be used in novel ‘upcycled’ food products. LÄS MER
4. ”Det går ju inte att undervisa om fucking hållbarhet när grundprincipen som att sopsortera inte finns!” : Agenda 2030 i Hem- och konsumentkunskapsundervisningen
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Hållbar utveckling är ett område som skall ingå i grundskolans samtliga ämnen. De globalamålen i Agenda 2030 visar dock en komplexitet som kan vara svår att integrera i alla ämnen.Denna studie fokuserar på hem- och konsumentkunskapsundervisning i grundskolan. LÄS MER
5. Assessing Saudi Arabia's Vision 2030: Economic Diversification, Social Inclusion, and Environmental Preservation through the Triple Bottom Line Lens
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)Sammanfattning : This essay critically analyzes the implementation of Saudi Arabia's Vision 2030 initiative through a detailed descriptive case study as the methodological framework, employing the Triple Bottom Line (TBL) model as the theoretical basis. The essay delves into the alignment of Vision 2030 with TBL principles, particularly in its influence on economic diversification, social inclusivity, and environmental conservation. LÄS MER