Sökning: "sustainability labels"

Visar resultat 11 - 15 av 91 uppsatser innehållade orden sustainability labels.

  1. 11. The Future of Organic Food in Swedish Retail

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Anne Dominique Vos; [2022]
    Nyckelord :Organic food; Organic labelled food; sustainable food; organic labels; Swedish food retail; food legislation; food retail legislation; government agency sustainability;

    Sammanfattning : Human activity affects planetary systems that support living on Earth and the food systems is a large contributor to overstepping the planetary boundaries. Global and national sustainability aims include targets for organic food production, during the latest years many countries have grown their organic food market share. LÄS MER

  2. 12. Exploring the effects of green certification labeling in online grocery shopping platform in China

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yifei Wang; [2022]
    Nyckelord :Online shopping experience; Food purchase; Shopping history; Organic food; datauppsättningar; neurala nätverk; blickdetektering; texttaggning;

    Sammanfattning : The global pandemic has impacted daily life significantly, particularly in China. Fears of the virus, in addition to stay-at-home policies made more and more people choose to shop online instead of going to a brick-and-mortar store. LÄS MER

  3. 13. Underground Thermal Energy Storage for District Heating : A Feasibility Study

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Emma Arnfelt; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Global warming is one of the largest challenges and most important issues within the energy sector. As the society’s demand for energy increases, the environmental impact must continue to decrease to reach global targets. LÄS MER

  4. 14. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Werdien; Johanna Larsson; Anna Fasson Rydman; [2022]
    Nyckelord :Cognitive dissonance; Greenwashing; Marketing; Groceries and Purchase decision process; Kognitiv dissonans; Greenwashing; Matvaror och Köpbeslutprocessen;

    Sammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER

  5. 15. A study of climate labels’ promise to redefine the climate impact of the restaurant industry : a case study of Klimato

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Anne-Sophie Gay; [2022]
    Nyckelord :carbon footprint; climate labelling; restaurant; climate action; environmental communication;

    Sammanfattning : Purpose Collective efforts are needed to reach these ambitious goals to change the status quo to combat climate change. As the food industry accounts for more than one-third of global anthropogenic greenhouse gas emissions, it is one of the single largest contributors to climate change. LÄS MER