Sökning: "sustainability labels"
Visar resultat 16 - 20 av 91 uppsatser innehållade orden sustainability labels.
16. Ärlighet varar längst : Miljömärkningar och grön marknadsföring på livsmedelsförpackningar ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and gain a better understanding of the consumer's point of view of visual sustainability communication with a primary focus on eco-labels on food products. The study will further look into if an environmentally conscious consumer has the ability to make sustainable choices with the guidance of food packaging information. LÄS MER
17. Grönmålning i marknadsföring - En studie av det historiska, det nuvarande och det framtida rättsläget kring miljöpåståenden i marknadsföring
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The growing environmental awareness from consumers has led to an increased commercial value for environmental claims. In the beginning of 2022, the European Commission proposed a new directive with the aim to strengthen the regulation of environmental claims. LÄS MER
18. Hållbarhetsmärkningarnas påverkan vid konsumenters val av kaffe En kvalitativ studie ur ett konsumentperspektiv på hållbarhetsmärkningar på kaffe
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka, öka förståelsen om svenska konsumenters uppfattningar och attityder gentemot hållbarhetsmärkningar på kaffeprodukter samt de faktorer som påverkar konsumenters val vid köp av kaffe. Arbetet utgår ifrån en kvalitativ metod med kvantitativa inslag. LÄS MER
19. Miljömärkningar inom klädindustrin : En undersökning om kvinnliga modekonsumentens uppfattning av miljömärkningar inom klädindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka kvinnliga modeintresserade konsumenters medvetenhet kring greenwashing i relation till miljömärkningar inom klädindustrin. Vidare syftar studien till att undersöka hur kvinnliga modeintresserade konsumenter uppfattar ett plaggs hållbarhet utifrån miljömärkningar inom klädindustrin. LÄS MER
20. Enable through the label
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Sustainability within fashion retailing is a subject attracting increasing attention and the clothing industry has a large environmental and social impact. Several online fashion retailers have adopted sustainability labels in their assortments in order to meet the new demands and impact the customer behavior. LÄS MER